Čo robiť s nevybavenými objednávkami v e-shope MT-nábytok?

E-shop MT nábytok ku dňu 11. apríla 2017 ukončil svoju činnosť. Prevádzkovateľ e-shopu, spoločnosť Exiteria, na seba sám podal návrh na insolvenčné konanie. Aké máte možnosti, ak máte v e-shope nevybavené objednávky alebo reklamácie? Viac informácií ďalej.

V prípade, že zákazníci majú v e-shope nevybavené objednávky alebo reklamáciu, môžu svoju pohľadávku prihlásiť v insolvenčnom konaní. Pohľadávka sa uplatňuje pomocou prihlášky. Tu sú dostupné aj pokyny pre jej vyplnenie a informácie, ktoré budete potrebovať. Viac informácií o insolvenčnom konaní nájdete na webe justice.cz, odkiaľ sme čerpali aj my, a užitočné detaily o insolvenčnom konaní sú dostupné tu.
V prípade, že zákazníci zaplatili tovar kartou online, môžu skúsiť reklamovať transakciu u svojej banky – tvz. chargeback. V tomto prípade je potrebné sa obrátiť priamo na svoju banku, kde dostanú podrobnejšie informácie o tom, ako chargeback uplatniť. Chargeback ponúka väčšina bánk pôsobiacich na slovenskom trhu.

17 thoughts on “Čo robiť s nevybavenými objednávkami v e-shope MT-nábytok?”

  1. Ahoj.
    Veľa zákazníkov sa nás pýta túto otázku, preto dovoľte prispieť do témy:

    Ak ste platili kartou, bežte rýchlo do banky, povedzte že predajca skrachoval a chcete stopnúť/reklamovať platbu, t.j. chargeback.

    Ak ste platili prevodom prihláste sa do insolvenčného konania.

    Ak máte objednávku za ktorú ste ešte nezaplatili a tovar ešte nemáte dodaný, t.j. platba na dobierku, by som odporučil objednávku formálne mailom zrušiť. (Stačí odpovedať na ich potvrdzujúci email “rusím objednávku”) a pohľadať rovnaký, podobný tovar inde.
    (Asi sa stretnete s tým, že vami vybraný tovar, bude mať v iných obchodoch rovnaké fotky ale ioný názov. To je pri nábytku bežné)
    Veľa Šťastia
    Roland, novynabytok.sk

    1. A čo máme robiť , ak sme za tovar zaplatili a nedodali nám ho a ani sa tam nedá dovolať a ani neodpovedali na mail, človek má tie peniaze len tak vyhodiť z okna ? Veď keby ten tovar aspoň ešte dodali, toto je úplne neseriózne jednanie , mohol by nám niekto pomôcť? Ďakujem za odpoveď Alena

      1. Dobrý den, Aleno,

        v tomto případě doporučujeme zkusit přihlásit pohledávku, viz první odstavec. Nebo v případě, že jste platili kartou online, zkuste využít tzv. chargeback, viz druhý odstavec v článku.

        Hezký den,
        Adéla

      2. Moju objednávku s prijatou úhradou potvrdili 11.4. teda v deň keď vstúpili do insolvenčného konania a v deň keď ukončili činnosť. Ako inak ako podvod a trestný čin to inak nazvať ??? A to ešte 6.4. žiadali platbu. Je to úmyselné okrádanie. Ja sa určite brániť budem. Podvodníkom takéto praktiky nesmieme tolerovať.

  2. A čo robiť v prípade uznanej reklamácie zo strany Mt nábytku reklamačného oddelenia,ale zo strany kupujúcej/mnou/nevybavená…kam sa mam obrátiť ja?..tovar zaplatený,nefunkčný…???poraďte,prosím!….

    1. Dobrý den, Evo,

      částečná reklamace bohužel nejde do insolvence nijak přihlásit. Je složité vyčíslit v tomto případě pohledávku, protože reklamace nerovná se výměna zboží. Více informací by však měl mít po jmenování správce insolvenčního řízení. Správce insolvenčního řízení najdete v detailu insolvenčního řízení (třetí odkaz v našem článku).

      Pokud zboží už je na reklamaci, a nemáte ho fyzicky u sebe, zkuste se obrátit přímo na výrobce.

      Hezký den,
      Adéla

  3. Keby aspoň dvíhali telefóny…ale ani sa nikam nedá dovolať?..imail tak isto hluchý,bez odpovedí…,to už ako čo?…nevybavená uznaná reklamácia..hlavne že prijali platbu a čo tam po tovare!,..nezájem!!…??..kto nám poradí?, pomôže???…

  4. Prosím Vás o pomoc, kde je potrebné zaslať prihlášku pohľadávky. Ako mám zistiť, ktorý súd dal do konkurzu spoločnosť? Ďakujem za odpoveď.

  5. ja som si objednala tovar, ktorý mal byť doručený najneskôr 12.4., desiateho však odpísali:

    musíme si posypať hlavu popolom. Sľúbili sme Vám, že objednaný nábytok, na ktorý sa už určite tešíte, doručíme do 12.04.2017. Stále ho však nemáme na sklade. Nechceme sa vyhovárať na oneskorenie u výrobcu alebo iné dôvody, len Vás prosíme ešte o pár dní trpezlivosti. Robíme všetko preto, aby sme objednávku čo najskôr vybavili a zavoláme hneď, akonáhle nábytok budeme môcť priviezť.

    Prečo sa doručenie nábytku niekedy oneskorí? Je to tým, že Vám ponúkame tisíce výrobkov v pestrej škále farieb, dekórov, vzorov, rozmerov a variantov, a bohužiaľ nie je v našich silách mať ich všetky skladom. Teda ak by sme mali sklad veľkosti továrne na vzducholode. Preto sa nábytok pomerne často vyrába až po objednaní, a skôr ako sa k nám dostane, môžu výnimočne nastať neočakávané komplikácie.

    Ďakujeme za Vaše pochopenie.

    V prípade akýchkoľvek otázok alebo pripomienok nás kontaktujte na e-mailu info@mt-nabytok.sk alebo na telefónnom čísle 220 570 540.

    Prajeme Vám príjemný deň,
    Tím zákazníckeho oddelenia MT-nábytok.sk

    táto firma teda poriadne zákazníka zavádza !!!!!!!!!!! Už dopredu vedeli, že zákazník výrobky nedostane, ale platby prijímali a dodanie oddlžovali!!!!

    1. dobrý deň, prosím o vymazanie môjho komentára, konala som po čítaní komentárov rýchlo a neuvážene. MT nábytok  slovenský eshop  fakturácia je na MABYT SK s.r.o. Aj keď je on-line pozastavený, podľa orsr je táto firma stále platná, funkčná, nepozastavená a nie sú evidované na ňu  žiadne podlžnosti voči soc. poisťovni, ani zdravotnej. Problém majú tí, ktorí sí objednali tovar pod EXITERIA, a.s., teda českí odberatelia,  čiže to je dôvodom, prečo prosím o odstránenie komentáru. ďakujem Daniela Labudová  

  6. …..na českom eshope MT- nabytok sa faktúry vystavovali pod Exiteria a.s., čo šlo do konkurzu, na slovenskom MT-nabytku sa fa vystavovali pod MABYT SK s.r.o.. Keď si pozriete vypisy orsr a justice.cz:
    orsr: http://orsr.sk/vypis.asp?ID=330455&SID=2&P=0
    tu je výpis, kde je zahájený konkurz: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=277086&typ=PLATNY
    spoločnosť na Slovensku nie je v konkurze, spoločnosť existuje. Pri oboch firmách sú ale tí istí konatelia. Ešte je aj firma MABYT CZ s.r.o. : https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-osoba.vysledky?subjektId=899327&typ=PLATNY, kde je spoločníkom aj Exiteria a.s. Ale keď si pozriete firmu MABYT SK s.r.o.: http://dlznik.zoznam.sk/rychle-vyhladavanie?q=mabyt+sk%2C+s.r.o., firma nemá dlžobu ani na sociálke, ani na daniach a ani na zdravotke a je funkčná, zrejme preto, že tam nemala spoločníka aj Exiteriu a.s., takže si myslím, že ak nákupcovia nábytku požiadajú o vrátenie peňazí späť pre nedodanie tovaru v stanovenom čase pre nesplnenie podmienok, mali by tak urobiť a peniaze vrátiť. Prípadne tu by možno pomohla slovenská obchodná inšpekcia, keďže firma je slovenská napriek tomu, že majitelia sú Česi.

    1. No neviem, ako je to s tým MABYT SK s.r.o., ale ja mám v obchodných podmienkach ako predávajúceho uvedeného EXITERIA a.s. . MABYT SK je tam ako predávajúci nefiremný zákazník (čo neviem čo znamená). Okrem toho odstúpenie od zmluvy aj vrátenie tovaru sa rieši cez firmu EXITERIA, nie MABYT.

      Ešte k Vášmu odporúčaniu požiadania o vrátenie peňazí: kontakty MABYT SK sú nefunkčné. Ale ak máte spôsob, ako to od nich požiadať, budem Vám vďačný za jeho uverejnenie.

  7. Aj by som sa do toho pustil. Ale ponúka to tam nejaké hlasovacie lístky ??????? podla nejakých paragrafov???????? Trochu španielska dedina pre neprávnika. Požiadať o pomoc právnika? To mu akurát tak dáme všetky už zaplatené, možno so šťastím vrátené peniaze, ak to bude stačiť v lepšom prípade. Máte niekto jednoduché polopatistické vysvetlenie, návod, ako postupovať? Platili sme vopred prevodom.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s