Dotazník Overené zákazníkmi v novom kabáte

Hodnotenia, recenzie a spätná väzba – to sú tie najcennejšie informácie, ktoré od zákazníkov môže e-shop získať. Poznať skutočný názor a skúsenosti reálnych zákazníkov dáva e-shopom veľký priestor pre zlepšovanie svojich služieb na základe reálnych postrehov. Heureka navrhla nový vzhľad dotazníku Overené zákazníkmi, ktorý je prehľadnejší a jednoduchší. Cieľom všetkých designových úprav je zvýšiť počet vyplnených dotazníkov, zvýšiť pomer textových hodnotení e-shopov a zakúpených produktov, a priniesť tak e-shopom masívnejšiu spätnú väzbu na svoje služby.

“Nový vzhľad dotazníku sme navrhovali s ohľadom na rozvoj a narastajúce množstvo využívaných  mobilných zariadení pri online nakupovaní. Dotazník má po novom plne responzívny design, čo znamená jednoduchšie a pohodlnejšie vyplňovanie na mobilných zariadeniach. Dotazník je prehľadnejší a s väčšími tlačidlami. Tie zákazníka viac motivujú k jednoduchému kliknutiu a vyplneniu hodnotenia,“ vysvetľuje Leoš Nosek, Product Owner služby Overené zákazníkmi. V rámci zmien sme čiastočne upravili znenie a počet otázok – niektoré sme vypustili, naopak sme pripravili sadu nových. Nemení sa nič na tom, že kľúčovým prvkom hodnotenia zostávajú tlačítka Odporúčam/Neodporúčam.

Väčší priestor pre produkty

V dotazníku sme viac zviditeľnili hodnotenie zakúpených produktov. Zákazník si tak so zakúpeným produktom lepšie vybaví konkrétnu objednávku, a rovno tak vyplní celý dotazník. „Z našich skúseností vieme, že keď zákazníci zdieľajú svoj názor na e-shop, chcú často pridať zároveň recenziu na zakúpený produkt. Teraz to pre nich bude omnoho jednoduchšie” hovorí Nosek. Zákazníci často produkty vyberajú práve na základe skúseností ostatných užívateľov.

Zamerané na dopravcov

Okrem textového hodnotenia e-shopu sme novo pridali možnosť textovo aj hviezdičkami ohodnotiť i služby dopravcu. “V praxi môžu často výsledné hodnotenie e-shopu skaziť práve skúsenosti so službami dopravcu. Teraz môžu zákazníci hodnotiť spokojnosť s e-shopom, a v rámci ďalších otázok môžu pridať aj hodnotenie konkrétneho dopravcu, ktorý zásielku doručil,” doplňuje Nosek. Do dotazníku sme tiež novo pridali možnosť ohodnotiť výdajné miesta. Na základe nazbieraných dát potom samé e-shopy zvážia svoju spoluprácu s jednotlivými firmami. Hodnotenie dopravcov bude potom slúžiť aj zákazníkom.

Na samotnom Overené zákazníkmi sa nič nemení

Cieľom všetkých designových úprav je zvýšiť počet nazbieraných hodnotení – a to nie len pre e-shopy, ale tiež pre produkty. Na princípoch a fungovaní samotného programu Overené zákazníkmi sa však nič nemení. Hranice pre získavanie a stratu certifikátu sú stále rovnaké. Pokiaľ si nie ste istý, aké, mrknete sa do našej príručky.

 

4 thoughts on “Dotazník Overené zákazníkmi v novom kabáte”

  1. Tato zalezitost nam velmi skresluje hodnotenia – ocenil by som moznost v nastaveni eshopu zvolit, akych dopravcov pouzivame a iba ti by sa zakaznikovi zobrazovali. Podla zakaznikov totiz chodi od nas tovar DPD-ckom, Postou a podobne, pritom uvedenych prepravcov nevyuzivame

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s