Lekcia 1: Registrácia a aktivácia obchodu

Na samom začiatku je potrebné svoj e-shop zaregistrovať. Nie je na tom nič zložité, sú k tomu potrebné iba 2 kroky. Prvým je Vytvorenie užívateľského účtu a potvrdenie emailu, druhým potom samotná registrácia obchodu.

Registrácia užívateľského účtu

Na hlavnej stránke Heureky kliknete vpravo hore na prihlásenie, potom na „Vytvoriť profil“ a zadáte emailovú adresu. Po dokončení registrácie emailu je potrebné vo vašej emailovej schránke potvrdiť, že je email skutočne váš a tým profil na Heureke aktivovať.

Registrácia obchodu

Na hlavnej stránke Heureky zrolujte úplne dole a v odstavci „Pre partnerov“ kliknete na 1. odkaz Vložiť/Upraviť obchod, zobrazí sa vám registračný formulár.

Pokiaľ už máte nejaký obchod pod vaším emailom registrovaný, zobrazí sa vám najskôr administrácia už registrovaného obchodu a vľavo v menu nájdete záložku „Pridať obchod“. Každý obchod môže byť na Heureke zaregistrovaný iba raz.

Je potreba vyplniť minimálne povinné údaje, teda názov obchodu, URL homepage obchodu, URL XML importu, kontaktý e-mail pre zákazníkov, kontaktný e-mail pre Heureku, kontaktnú osobu, telefón a fakturačné údaje. Ostatné údaje sú na vás. Náhľad formuláru nájdete tu: https://im9.cz/sk/iR/adminImages/c-fakepath-sk-registracni-formular.png. Pri registrácii súhlasíte so všeobecnými podmienkami Heureky, odporúčame si teda prečítať – https://www.heurekashopping.sk/resources/attachments/p0/61/vseobecne-obchodne-podmienky-uzivania-portalu-heurekask-122016.pdf.

Po registrácii obchodu sa vám na Heureke vytvorí profil obchodu s informáciami, neskôr i prípadnými recenziami a tiež administrácia obchodu, kde môžete prípadne upravovať nastavenia a nájsť informácie o zavedených službách Heureky.

Aktivácia obchodu

Po registrácii obchodu je potrebné vyčkať na kontrolu registrácie z našej strany. Štandardne prebieha maximálne do 2 pracovných dní. Pri registrácii kontrolujeme niekoľko dôležitých vecí:

  • či názov obchodu súhlasí s doménou obchodu alebo s názvom obchodu na webe, – či sú vyplnené správne kontaktné a fakturačné údaje
  • či je funkčná URL homepage
  • Aké sú údaje na webe obchodu
  • Kontrolujeme tiež samotný XML súbor a to, či uvedené údaje súhlasia s údajmi na webe (= na detaile produktu). Predovšetkým sa zameriavame na názov produktu, funkčnú URL produktu i obrázku, cenu produktu a dostupnosť produktu (pokiaľ je uvedená v XML súbore), ďalej hľadíme na kontakty i obchodné podmienky s uvedeným IČO predajcu.

Preregistrácia obchodu alebo Zmena prihlasovacieho emailu

Pri preregistrácii obchodu žiadate o zmenu prihlasovacieho, teda registračného emailu.  Túto zmenu môžeme urobiť iba my. Je potrebné zaslať žiadosť z aktuálneho registračného emailu na podpora@heureka.sk a nový email zaregistrovať na Heureke ako užívateľa.

Pokiaľ nemáte možnosť zaslať žiadosť z aktuálneho registračného emailu, tak môžeme obchod preregistrovať na kontaktný email, ktorý je uvedený na webe. Z tohoto emailu je opäť potreba zaslať žiadosť o preregistráciu obchodu na podpora@heureka.sk a zaregistrovať email ako užívateľa.

A aké ďalšie zmeny môžete u obchodu robiť?

  1. Zmeniť Logo obchodu – Pre zmenu loga obchodu na Heureke je potreba kontaktovať nás, a zaslať nám nové logo v emaily na podpora@heureka.sk. Logo môže byť vo formáte .jpg alebo .png a v maximálnej veľkosti 300kB. Logo obchodu na Heureka.sk sa musí zhodovať s logom, ktoré uvádzate na webe obchodu, a nesmie obsahovať reklamnú informáciu.
  2. Zmena názvu obchodu – Názov obchodu môžeme zmeniť iba my a musí sa zhodovať s URL homepage obchodu, či s názvom na webe obchodu. Opäť nás kontaktuje na podpora@heureka.sk.
  3. Zmena URL homepage – URL homepage môžeme zmeniť iba v prípade, že je stará doména presmerovaná na novú a nová doména nie je zatiaľ registrovaná na Heureke ako obchod. Pre zmenu domény je potrebné nás kontaktovať na podpora@heureka.sk. Pokiaľ využívate službu Overené zákazníkmi, tak je potrebné po zmene domény obchodu potvrdiť novú zmluvu k službe Overené zákazníkmi.
  4. Zmena fakturačných údajov – Fakturačné údaje môžete zmeniť v administrácii obchodu v záložke Prehlaď kliknutím na Zmeniť fakturačné údaje. Opäť pokiaľ využívate Overené zákazníkmi, je nutné potvrdiť novú zmluvu k službe. Po zmene fakturačných údajov nás kontaktujte na podpora@heureka.sk.
  5. Zmena ostatných údajov (URL XML súboru, kontaktné informácie, ceny dopravy, pobočky, apod.) – Toto nastavenie si pohodlne môžete zmeniť sami v administrácii obchodu na Heureka.sk v záložke Prehlaď/Ceny dopravy/Pobočky.

Shopsystémy

Pred založením obchodu, ale i v priebehu, môžete využiť služieb desiatok shopsystémov, ktoré na slovenskom trhu fungujú a z ktorých môžete vyberať. Využitie shopsystému je pre e-shopy jednoduchšie, mnoho shopsystémov už má vytvorené šablóny pre e-shopy aj pre služby Heureky. Starostlivo vyberať môžete napríklad v tejto tabulke shopsystémov, ktorú pravidelne aktualizujeme a doplňujeme. Môžete sa tiež obrátiť na niektorého z našich Heureka Špecialistov, ktorí vám radi nie len s výberom shopsytému pomôžu.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s