Lekcia 3: Režim zobrazovania + Štatistiky preklikov

Na Heureke majú e-shopy dve možnosti, ako fungovať – buď v PPC alebo FREE režime.

V prípade PPC (teda plateného) režimu sú produkty spárované (zaradené) do katalógu Heureky (kategórie vľavo na hlavnej stránke Heureky) a uprednostnené vo fulltextovom vyhľadávaní. Zaradenie v katalógu vyzerá takto:


Obr.: Produkty zaradené v katalógu, je vidieť v kategórii, v ktorej je produkt zaradený, koľko obchodov ho ponúka a možnosť porovnať ceny.

To isté platí aj pre naše ostatné porovnávače Zoznamtovaru.sk a Kauf.sk.  90% preklikov z Heureky mieri do obchodov, ktoré PPC režim využívajú.

Aby ste mohli využiť PPC režim, je potreba v administrácii obchodu na Heureke v záložke Stav kreditu dobiť kredit. Minimálna čiastka na dobitie kreditu je 30 EUR bez DPH a prekliky sú účtované na základe cenníku preklikov. PPC režim vám umožňuje využiť rozšírené možnosti, napríklad dostupnostný XML súbor a v prípade získaného certifikátu Overené zákazníkmi tiež sťahovanie Sortiment reportu alebo zapojenie do Heureka Košíku.

V prípade FREE režimu sa produkty zobrazujú iba vo fulltextovom vyhľadávaní.


Obr. Fulltextové vyhľadávanie, kde nie je vidieť cena dopravy a chýba porovnanie cien.

Je teda potreba vyhľadať takmer presný názov produktu, aby sa ponuka obchodu zobrazila. To isté platí pre naše ostatné porovnávače Zoznamtovaru.sk a Kauf.sk. Prekliky do obchodu sú úplne zdarma.

Aké sú výhody PPC a FREE režimu na Heureke?

Štatistiky preklikov

Či už je obchod v PPC alebo vo FREE režime, vždy máte prístup k štatistikám preklikov. V prípade PPC režimu si môžete zobraziť prekliky ako z katalógu Heureky (až na úroveň konkrétneho produktu), tak fulltextového vyhľadávania. V prípade FREE režimu sa zobrazujú prekliky iba z vyhľadávania, detailu obchodu alebo našich ostatných porovnávačov.

Štatistiky si môžete filtrovať za akékoľvek obdobie, ktoré vás zaujíma, automaticky je nastavený jeden mesiac. Štatistiky môžu vyzerať takto:

Nastavenie zobrazovania

V prípade, že máte dobitý kredit a ste v PPC režime, môžete si obchod ľubovoľne prepínať medzi FREE a PPC režimom. Táto funkcia sa hodí predovšetkým v dobe dovoleniek. V prípade prepnutia obchodu do FREE sa produkty deaktivujú z katalógu Heureky a zobrazujú sa iba vo fulltextovom vyhľadávaní. Po opätovnom prepnutí do PPC sa produkty aktivujú do katalógu Heureky tam, kde boli – za predpokladu, že nedošlo k zmene názvu produktu, URL produktu alebo názvu kategórie.

Denný limit

Denný limit je iba informatívna služba, kde si môžete nastaviť upozornenie na vyčerpanie nastavenej čiastky. Potom je vám odoslaný email s informáciou o vyčerpaní kreditu, je ale iba na vás, či si obchod do FREE režimu prepnete a tiež kedy si ho prípadne prepnete späť do PPC.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s