Lekcia 4: Zaradenie produktov

V prípade že obchod využíva PPC režim, je pre neho spárovanie produktov do katalógu Heureky to najdôležitejšie, na čo by sa mal zamerať.

Aby bol váš produkt zaradený do katalógu Heureky, je nutné byť v platenom (PPC) režime, a v XML súbore uvádzať povinné tagy, ktorými sú: PRODUCTNAME, URL, PRICE_VAT a CATEGORYTEXT. Heureka páruje na základe udanej kategórie (CATEGORYTEXT) a názvu produktu (PRODUCTNAME) v XML súbore. Sú to teda dve hlavné veci, na ktoré sa musíte zamerať.

Kategórie produktu (CATEGORYTEXT):

  1. Najprv je potrebné si ujasniť, či Heureka váš druh tovaru kategorizuje. Túto informáciu zistíte napríklad prezeraním nášho katalógu v strome kategórií, ktorý nájdete tu: (https://sluzby.heureka.sk/napoveda/strom-kategorii-heureka-sk/ ). Pokiaľ svoju kategóriu nájdete, tak do tagu<CATEGORYTEXT> uveďte rovnakú informáciu uvedenú v <CATEGORY_FULLNAME>., viď. obrázok.
  2. Môže sa tiež stať, že daný druh tovaru samostatnú kategóriu doposiaľ nemá. V tom prípade uvedieme kategóriu, ktorá jasné určí, o aký druh produktov ide. Môže byť totožná s kategóriou na vašom e-shope, napr. „Dekorácie | Korálkové závesy“.

Názov produktu (PRODUCTNAME):

Názov je veľmi dôležitý identifikátor produktu. Až na výnimky je vždy nutné uvádzať v tagu PRODUCTNAME výrobcu – podrobný kompletný prehlaď povinných údajov v názve produktu podľa jednotlivých sekcií nájdete tu: https://sluzby.heureka.sk/napoveda/xml-feed/#PRODUCTNAME

Druhým identifikátorom je produktový kód, ktorý by mal v najlepšom prípade oddeliť i varianty, ako farba, materiál či veľkosť. Produktový kód je unikátne označenie každého produktu. Pokiaľ tomu tak nie je, odporúčame do názvu (PRODUCTNAME) doplniť tieto veci: určenie, veľkosť, farba, objem, rozmer, vzor či počet kusov.

Viac informácií o zaradení a stave vašich produktov nájdete v administrácii obchodu na Heureke v záložke Prehlaď zaradených produktov:

Najdôležitejšie rady:

  • Nikdy nič nepokazíte uvedením „Výrobca – Produktový kód“, ktorý jasne označí produkt a jeho variantu.
  • Pozrite sa na náš zoznam odporúčaných názvov, kde nájdete čo je v akej sekcii do názvu dôležité uviesť. Teda, kde uviesť objem, farbu, veľkosť alebo prípadne množstvo. https://sluzby.heureka.sk/napoveda/povinne-nazvy/
  • V kategóriách Knihy, Učebnice, Sprievodcovia, Filmy, Hudba, Komiksy, E-booky, Audio knihy je potom dôležité uviesť EAN, bez ktorého nie sú produkty do sekcie zaradené.

Pokiaľ chcete do názvu uvádzať doplňujúce informácie, ktoré by nemali mať vplyv na zaradenie, odporúčame použiť i druhý tag pre názov PRODUCT, kedy PRODUCT = PRODUCTNAME + niečo naviac. Avšak informácie v tagu PRODUCT musí zodpovedať našej špecifikácii viď. Lekcia 2 nášho seriálu.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s