Lekce 6: Recenzie

Pre zákazníkov, ktorí chcú nakúpiť v e-shope, je pri jeho výbere hodnotenie ostatných zákazníkov a recenzie daného e-shopu jedným z kľúčových kritérií pre výber. Je preto dobré získavanie spätnej väzby nepodceňovať.

Recenzie na obchod môžete získať 2 spôsobmi– cez dotazník spokojnosti a cez tlačítko „pridať recenziu“ na detaile obchodu, ktoré nie je dostupné iba pokiaľ má obchod získaný certifikát Overené zákazníkmi.

Na Heureke sú k dispozícii tri typy hodnotení nákupu v e-shope:

  1. Ide o hodnotenia cez dotazník spokojnosti v rámci programu Overené zákazníkmi. Tento dotazník je zákazníkovi automaticky zasielaný na e-mailovú adresu, ktorú uviedol do objednávky, a to štandardne po 10 dňoch. Dotazník spokojnosti je zasielaný všetkým zákazníkom, ktorí v internetovom obchode vytvorili objednávku. Nerozlišuje sa, či zákazník našiel obchod na Heureke, inom cenovom porovnávači alebo vytvoril objednávku priamo v danom obchode.

Náhľad dotazníku spokojnosti nájdete na: http://www.overenezakaznikmi.sk/dotaznik

  1. Pokiaľ e-shop nemá certifikát Overené zákazníkmi, potom je možné obchod hodnotiť pomocou tlačítka “PRIDAŤ RECENZIU“, ktoré je dostupné na profile.

Cez tlačítko “PRIDAŤ RECENZIU” môže obchod hodnotiť akýkoľvek užívateľ, ktorý si ho na Heureke dohľadá. O tomto užívateľovi teda nemáme k dispozícii žiadne údaje. Pokiaľ e-shop má zavedenú službu Overené zákazníkmi, dané hodnotenie sa nezapočítava do celkových štatistík, a nijako teda neovplyvňuje možnosť získania certifikátu Overené zákazníkmi. Akonáhle je daný certifikát udelený, je z profilu obchodu odobrané tlačítko “Pridať recenziu” a e-shop je hodnotený iba cez dotazníky spokojnosti od reálnych zákazníkov e-shopu.

3. Posledná možnosť, akomôže zákazník e-shop ohodnotiť, je hodnotenie cez “DISKUSIU” na profile obchodu na Heureke. Tento variant je dostupný iba prihláseným užívateľom, ktorí majú vytvorený užívateľský profil na Heureka.sk. Reakcie a hodnotenie v diskusii sa do žiadnych štatistík nezapočítavajú, no napriek tomu aj tu je významný priestor na hodnotenie i reakcie e-shopu.

Reakcie na recenzie

V prípade, že užívateľ v hodnotení vyplní aspoň jedno nepovinné textové pole, sú tieto príspevky zobrazované na profile s recenziami. Na tieto hodnotenia je možné zo strany obchodníka reagovať.

Na reakcie na recenzie sa využíva tlačítko „Reagovať“ na profile e-shopu s recenziami. Aby bolo toto tlačítko prístupné, je potreba, aby bol obchodník prihlásený v Správe e-shopu. Ďalej obchodník môže reagovať na recenzie z kontaktnej e-mailovej adresy a z e-mailu, na ktorý mu chodia vyplnené dotazníky spokojnosti. V tomto prípade je však potreba aby tieto e-mailové adresy mali vytvorené užívateľské profily na Heureke.

Ako reagovať na recenzie, vám môže pomôcť náš návod: https://sluzby.heureka.sk/napoveda/reakcie-na-recenzie/

Kontrola recenzii

Recenzie zákazníkov sú pravidelne kontrolované naším systémom automaticky. Máme viac kritérií, podľa ktorých posudzujeme podozrivé príspevky. Mažeme recenzie, ktoré sú opakované, od konkurencie, či neoprávnené. Možnosť odstrániť či upraviť hodnotenie má v prvom rade vždy zákazník. Stačí, keď nás kontaktuje e-mailom na podpora@heureka.sk a zažiada o úpravu či odstránenia hodnotenia a napíše názov obchodu. To isté platí aj pre úpravu hodnotenia. Často sa stretávame s otázkou od e-shopov, prečo recenzie na obchod nezmažeme na základe ich požiadavky. Je potreba si uvedomiť, že hodnotenia sú vždy spätná väzba na služby samotného obchodu. Heureka je v prípade recenzií nezávislý sprostredkovateľ, preto odporúčame sporné prípady vždy riešiť priamo vo vzťahu obchod – zákazník.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s