Lekcia 8: Meranie konverzií

Meranie konverzií je nástroj, ktorý vám ukáže mnoho užitočných informácií.  Povie vám, koľko užívateľov, ktorí sa preklikli z Heureky, tiež dokončili nákup v e-shope. Zistiť to môžete dokonca až na úroveň konkrétnych kategórií a produktov. Skrátka, meranie konverzií vám povie, ako sa vám vyplatí inzercia na Heureke. Službu Meranie konverzií môže využiť každý e-shop zaregistrovaný na Heureke.

Aby ste mohli vo vašom e-shope merať konverzie, je potrebné si v e-shope implementovať skript Merania konverzií. Na jeho základe sa vám v štatistikách preklikov (v administrácii obchodu na Heureke) zobrazí, koľko preklikov a z akých produktov sa premenilo na objednávku.  Pokiaľ teda užívateľ klikne na Heureke na produkt A v dni 10.11., ale nakúpi vo vašom obchode až 20.11. produkt B, tak sa konverzia zobrazí pri prekliku, teda 10.11. pri produkte A. Štatistiky je možné sledovať až 30 dní naspäť.

Implementácia Merania konverzií:

Pokiaľ máte e-shop u niektorého zo shopsystémov, tak vo väčšine prípadov stačí iba skopírovať váš kód pre Meranie konverzií. Ten nájdete v administrácii obchodu na Heureka.sk v záložke Meranie konverzií. Kód jednoducho vložíte do vášho e-shopu. Pokiaľ máte iné riešenie Vášho obchodu, či máte obchod na mieru, tak predajte vášmu programátorovi tento návod.

Využiť môžete 2 typy implementácie Meranie konverzií – plnú a čiastočnú. Rozdiel medzi plnou a čiastočnou je v skripte, ktorý vložíte k vám do e-shopu. Oba typy implementácie nájdete v administrácii obchodu na Heureka.sk v záložke Meranie konverzií.

Plná implementácia:

V prípade plnej implementácie sa nedozviete iba koľko preklikov sa premenilo na objednávku, ale tiež obrat z týchto objednávok, náklady z obratu a to až na úroveň konkrétneho produktu. Teda z ktorého produktu zákazník z Heureky na váš obchod prišiel. Skript pre plnú implementáciu vyzerá takto:
var _hrq = _hrq || [];
_hrq.push(['setKey', 'Verejný kľúč pre Váš obchod pre meranie konverzií']);
_hrq.push(['setOrderId', 'CISLO_OBJEDNAVKY']);
_hrq.push(['addProduct', 'NAZEV_PRODUKTU', 'CENA_ZA_KUS', 'POCET_KUSU']);
_hrq.push(['addProduct', 'NAZEV_PRODUKTU', 'CENA_ZA_KUS', 'POCET_KUSU']);
_hrq.push(['trackOrder']);
(function() {
var ho = document.createElement('script'); ho.type = 'text/javascript'; ho.async = true;
ho.src = 'https://im9.cz/js/ext/2-roi-async.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ho, s);
})();

Čiastočná implementácia:

V prípade čiastočnej implementácie vidíte v štatistikách iba konverzný pomer a počet objednávok. Skript vyzerá takto:
var _hrq = _hrq || [];
_hrq.push(['setKey', 'Verejný kľúč pre Váš obchod pre meranie konverzií']);
_hrq.push(['trackOrder']);
(function() {
var ho = document.createElement('script'); ho.type = 'text/javascript'; ho.async = true;
ho.src = 'https://im9.cz/js/ext/2-roi-async.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ho, s);
})();

XML reporty z Merania konverzií:

Aby sa vám s dátami z Merania konverzií lepšie pracovalo, môžete využiť možnosť si tieto dáta sťahovať do XML súboru. Aby sa vám reporty generovali, je potreba mať správne zavedené Meranie konverzií a byť v PPC režime.  V administrácií obchodu v záložke Meranie konverzií stačí potom zaškrtnúť „Generovať reporty“ a vyčkať do ďalšieho dňa, pretože reporty sa generujú cez noc. Od tej chvíle budete mať k dispozícii aktuálne reporty na statických URL adresách.

K dispozícii sú 3 tipy reportov:

  • Denný report – generuje sa každý deň s dátami za deň predošlý
  • Týždenný report – generuje sa každý deň s dátami za uplynulý týždeň do predošlého dňa
  • Mesačný report – generuje sa vždy 1. v mesiaci a to s dátami za predminulý mesiac (napr. 1.1. je vygenerovaný report s dátami za november)

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

w

Connecting to %s