Lekcia 9: Heureka Košík

Jednou z ďalších možností, ktorú môžu zákazníci na Heureke využiť, je nákup cez Heureka Košík. Heureka Košík je tzv. marketplace, teda umožňuje zákazníkom nakúpiť tovar priamo na Heureke bez nutnosti prekliku do jednotlivých obchodov.

Aká je výhoda Heureka Košíku pre e-shopy?

  • Na základe vykonaných prípadových štúdií vieme, že Heureka Košík prináša zapojeným obchodom v priemere 30% nárast obratu.
  • Zapojený obchod má možnosť sa zobrazovať na exkluzívnej hornej pozícii na detaile produktu. Na tejto pozícii je zobrazená ponuka, ktorá má najlepšiu kombináciu ceny tovaru, ceny dopravy a hodnotenie obchodu. Nie je tu zohľadnená cena prekliku.
  • Košík funguje províznym systémom. Obchodom je každý mesiac vystavená faktúra iba za objednávky, ktoré boli reálne uskutočnené. Výška provízie je stanovená cenníkom provízií, kde sú hodnoty uvedené bez DPH. V prípade nákupu cez Heureka Košík nie je účtovaná cena za preklik.
  • Či už e-shop na svojom webe umožňuje zákazníkom platbu vopred, či nie, v Heureka Košíku majú nakupujúci vždy možnosť platiť bankovým prevodom, platobnou kartou alebo využiť rýchle online platby prostredníctvom platobnej brány PayU, ktorá je pre zapojené e-shopy úplne zdarma.

Cez Heureka Košík je možné nakúpiť iba tovar zaradený do katalógu Heureky, ktorý je skladom (teda v XML feede v tagu DELIVERY_DATE má uvedenú hodnotu 0 alebo je produkt uvedený v dostupnostnom XML súbore). Pri ponukách, ktoré je možné priamo na Heureke nakúpiť, sa zobrazuje oranžové tlačítko “Kúpiť na Heureke”.

Za obchody zapojené do Heureka Košíku sa Heureka zákazníkom zaručuje a garantuje, že ich nákup prebehne bez problému a v prípade akýchkoľvek komplikácii im s ich vyriešením pomôže. Z toho dôvodu sa môžu do Heureka Košíku zapojiť iba obchody, ktoré vlastnia certifikát Overené zákazníkmi.

Ako sa môžu do Heureka Košíku so svojim obchodom zapojiť?

Obchod, ktorý sa chce do Košíku registrovať, musí mať certifikát Overené zákazníkmi. Registráciu je možné urobiť v správe obchodu na Heureke v záložke Aktivácia Košíku.

Aké sú možnosti napojenia?

  • API napojenie

API napojenie predstavuje implementáciu služby do vášho aktuálneho systému. Informácie o objednávkach sú automaticky prenášané a vybavované z vášho systému. Zoznam shop systémov, ktoré plne podporujú optimalizáciu pre Heureku vrátane služby Heureka Košík, je uvedený v prehľadnej tabuľke tu

  • Napojenie bez API

Pri napojení bez API nemusíte riešiť technické napojenie na Heureku. Všetky objednávky riešite manuálne prostredníctvom administrácie Heureky. Napojenie bez API odporúčame iba malým obchodom. Návod na spracovanie objednávok je k dispozícií tu.

  • Je možné sa registrovať s napojením bez API a na API prejsť dodatočne kedykoľvek

Náležitosti, ktoré musí obchod k úplnej aktivácii splňovať, sú k dispozícií v našej  príručke.

Čo možno neviete?

  • Do Heureka Košíku sú zahrnuté všetky produkty, ktoré nám v XML súbore posielate. Nie je  možné vyčleniť iba určitú časť sortimentu, ktorú budete prostredníctvom Heureka Košíku predávať.
  • Pokiaľ obchod stratí certifikát Overené zákazníkmi, je mu Heureka Košík automaticky deaktivovaný. So znovu získaným certifikátom je služba automaticky obnovená.
  • Obchod na hornej pozícii na detaile produktu je vyberaný na základe najlepšej kombinácie ceny tovaru, ceny za dopravu a hodnotenia obchodu. Nie je tu zohľadnená cena prekliku.
  • Heureka v obchodnom prípade vystupuje ako sprostredkovateľ predaja, preto všetky úkony spojené so spracovaním objednávky zisťuje e-shop, ktorý je predajcom tovaru. Vždy je nutné aktualizovať včas stavy objednávok na Heureke, aby sme mohli zákazníkom podávať aktuálne informácie, pokiaľ sa na nás obráti.
  • Pokiaľ zákazník zvolí platbu vopred, zaisťuje platbu Heureka, a to prostredníctvom systému PayU. Obchodník má potom cez užívateľské rozhranie prístup k prehľadu týchto platieb, a je oprávnený 1x denne zaslať Heureke požiadavku k vyplateniu zostatku na virtuálnom účte PayU na svoj bankový účet. K tomuto kroku je nevyhnutná Fyzická identifikácia.
  • Variabilné symboly k objednávkam uhradeným zákazníkmi vopred je možné nastaviť dvoma spôsobmi. Obchody využívajúce API napojenie zasielajú VS vždy automaticky spolu s ID objednávky. Obchody bez API napojenia musia nastaviť VS ku každej objednávke na jej detaily v administrácii. Tento krok musí byť uskutočnený predtým, než je zadaná požiadavka k vybitiu platby za danú objednávku.

  • Obchody samy nemôžu meniť číslo bankového účtu pre výplatu peňazí z PayU účtu. Ohľadne tejto zmeny nás kontaktujte e-mailom na kosik@heureka.cz a my zmenu prevedieme za vás.
  • K fakturácii provízii dochádza vždy k 1. dni v mesiaci. Do faktúry sú zahrnuté objednávky, ktoré sú viac než 20 dní v jednom z konečných stavov (Expedované, Dokončené, Expedované na výdajné miesto, Pripravené na vyzdvihnutie). Záleží teda vždy na dátume, kedy bol konečný stav objednávke nastavený, nie na dátume jej vytvorenia.
  • V niektorých kategóriách existujú pre Heureka Košík tzv. povinné parametre. Tie slúžia k tomu, aby si zákazník mohol vždy vybrať konkrétny variant daného tovaru. Pokiaľ nám obchod parameter v sekcii, kde ho povinne vyžadujeme, nezasiela, nezobrazuje sa u jeho ponuky tlačítko Kúpiť na Heureke. Zoznam všetkých povinných parametrov je k dispozícií tu a návod, ako parametre nastaviť, nájdete v špecifikácii XML feedu, konkrétne tagu PARAM.

One thought on “Lekcia 9: Heureka Košík”

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

w

Connecting to %s