Najdôležitejšie zmeny obchodných podmienok Heureky v súvislosti so zavedením GDPR

Cieľom zavedenia GDPR je čo najviac chrániť práva občanov EÚ proti neoprávnenému zaobchádzaniu s ich údajmi vrátane ich osobných údajov. Po workshope s APEKom sme vás na našom blogu informovali o základných skutočnostiach a chystaných zmenách. Teraz sa na najzásadnejšie úpravy všetkých podmienok pozrieme ešte podrobnejšie.

Program Overené zákazníkmi

Na princípe fungovania služby Overené zákazníkmi sa ani po zavedení GDPR nič nemení. Tak ako doteraz nie je potrebný súhlas zákazníka na spracovanie osobných údajov. Heureka aj naďalej zostáva ich spracovateľom a e-shop je správcom. Za účelom splnenia podmienok GDPR prešli nevyhnutnými úpravami Obchodné podmienky programu “Overené zákazníkmi”.

Po novom obsahujú článok 5, týkajúci sa ochrany osobných údajov, najmä podmienok spracovania osobných údajov, bezpečnosti ich spracovania, zapojenie tretích osôb do spracovania a súčinnosť pri ich spracovaní.

Z dôvodu súladu s GDPR a ustanoveniami § 62 odseku 3 zákona č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách, vyplývajú z nových podmienok pre e-shopy ďalšie povinnosti:

  1. Obchodník je povinný zákazníkov informovať o odovzdaní ich údajov Heureke ako spracovateľovi osobných údajov. To je vhodné vykonať v dokumente o ochrane osobných údajov jednoduchým informačným textom, ktorého znenie nájdete tu. Tento text je tiež uvedený v Obchodných podmienkach v programe Overené zákazníkmi, článok 3.5.
  2. Ďalšiou povinnosťou je umožnenie zákazníkom odmietnuť obchodné oznámenia vrátane dotazníkov Overené zákazníkmi. Z článku 3.2 vyplýva, že povinnosťou obchodníka je ponúknuť zákazníkovi možnosť tieto oznámenia nedostávať. To bude riešené nezaškrtnutým Checkboxom s textom: Nesúhlasím so zaslaním dotazníka spokojnosti v rámci programu Overené zákazníkmi, ktorý pomáha zlepšovať vaše služby. Ide o tzv. Opt-out možnosť.

Checkbox s Opt-out textom je ideálne uviesť na konci objednávkového procesu v e-shope.

Obchodné podmienky pre Heureka Košík

Aj v OP pre Heureka Košík došlo k zmenám, predovšetkým k pridaniu čl. 8, ktorý pojednáva o ochrane osobných údajov. Tento článok rieši podmienky spracovania osobných údajov, bezpečnosť ich spracovania, zapojenie tretích strán a súčinnosť pri ich spracovaní.

Všeobecné obchodné podmienky používania portálu Heureka.sk pre obchodníkov

V týchto podmienkach došlo k minimálnym zmenám v poradí niekoľkých viet, a to opäť predovšetkým z hľadiska ochrany osobných údajov a nakladania s údajmi.

V dokumente Podmienky používania nákupnej galérie Heureka.sk sa vo vzťahu k GDPR vykonávali len drobné zmeny a určité ustanovenia budú presunuté do podmienok ochrany súkromia.

To sú najzásadnejšie úpravy obchodných podmienok Heureky upravených tak, aby boli všetky v súlade s nariadením GDPR. O potrebných opatreniach a povinnostiach vzťahujúcich sa k GDPR a Heureke pojednáva aj článok na APEK blogu.

Máte na nás nejakú otázku? Skúste sa pozrieť, či sme na ňu už neodpovedali. A ak nie, neváhajte nám napísať na podpora@heureka.sk.

14 myšlienok na “Najdôležitejšie zmeny obchodných podmienok Heureky v súvislosti so zavedením GDPR”

  1. “To je vhodné vykonať v dokumente o ochrane osobných údajov jednoduchým informačným textom, ktorého znenie nájdete tu. ” nechýba tam link? resp. kde je “tu”?

  2. dobry den, viete prosim potvrdit vase zmeny pravnym auditom alebo inym dokumentom ktory by potvrdzoval to, ze poskytunute informacie su naozaj spravne?

    podla nasich informacii GDPR oproti predchadzajucemu zakonu prinasa z hladiska Vasho blogu dve zakladne zmeny:
    – ochrana osobnych udajov okrem ineho nesmie byt castou obchodnych podmienok…
    – checkbox-y (suhlasy) nesmu byt nastavene na automaticky suhlas s poskytnutim udajov tretich stran (t.j. vo vasom pripade checkbox nesmie byt zaskrtnuty a musi obsahovat “suhlasim s odoslanim udajov heureke”

    mohli by ste minimane odkazat na konretny paragraf v GDPR na zaklade ktoreho ste sa rozhodli pre tento navod?

    dakujem, s pozdravom, s.scholtz

    1. Spravne. Sluzby ako Heureka, parazitujuce na usili niekoho ineho a zneuzivajuce udaje zakaznikov, dostala s GDPR po prstoch. Zakaznik musi udelit suhlas so zaslanim formulara a nie naopak, inak si koledujete o kontrolu a sankciu. A potom Heureka zisti, ze z tych eshopov iba mizive percento zaskrtava suhlas. Takze zbohom Heureka.

      Mimochodom, podla GDPR by ste mali mat pri komentaroch suhlas so spracovanim osobnych udajov a nastroje, ako si potom uzivatel tieto udaje vie pozriet, stiahnut ci zmazat.

      Cele zle.

    2. Ochrana osobných údajov môže byť aj súčasťou obchodných podmienok, len musí byť táto pasáž zvýraznená inou farbou.

  3. ako to spravit ked mam eshop vo wordpresse a woocommerce a vyuzivam plugin s nazvom “Ceske sluzby” ktory takuto mozno teraz nema. AKO TO mam riesit vo wordpress systeme ????

    1. Dobrý den,

      toto není bohužel dotaz na Heureku. Musíte se obrátit na vašeho webmastera, který vám stránky nastavuje.
      Je potřeba zajistit, aby zákazník mohl odmítnout zaslání dotazníku do služby Ověřeno zákazníky. Když to udělá, do systému se tato objednávky vůbec nezaloguje a tím pádem zákazník následně neobdrží dotazník spokojenosti.

      Děkuji za pochopení

      1. takze v podstate mozem vypovedat zmluvu do s programom Overene zakaznikmi. Nebudem si predsa umelo navysovat naklady ked viem ze tato funckia pojde dole-vodou. A drobne info : Navstevnik musi AKTIVNE SUHLASIT a nie aktivne nesuhlasit.

  4. Dobrý deň,
    chcem sa spýtať, že akým spôsobom je technicky možné zabezpečiť nesúhlas so zasielaním dotazníka spokojnosti?
    Z našej strany nie je problém vytvoriť checkpoint navyše pred odoslaním objednávky v eshope, ale u Vás sa to akým spôsobom deaktivuje, keď je to automaticky nastavené pre každú objednávku?
    Ďakujem za odpoveď.

    1. Dobrý den,

      v případě, že zákazník aktivně odmítne zaslání dotazníku, tedy zaškrtne checkbox, neodešlete (nevyvolá se skript) tuto objednávku vůbec do systému Ověřeno zákazníky. To znamená, že se mu následně také neodešle dotazník spokojenosti.

  5. HALOOOOO HEUREKA 25.5 sa blizi a stale nemam od vas informaciu ako mam postupovat v ramci eshopu : WordPress – Woocommerce aby som zabezpecil vase zaskrtavacie tlacitko.

    Pokial nedostanem od vas relenvantnu odpoved budem musiet podat vypoved a ukoncenie zmluvy pre program Overene zakanikmi.

    V konecnom dosledku to bude aj potrebne pretoze tymto GDPR zanikne zmysel vasej sluzby okrem porovnavania cien.

    1. Dobrý den, Milane,

      na toto jsme reagovali již v předchozích komentářích.
      Heureka nedokáže ovlivnit, jakým způsobem se řeší nasazení checkboxu v jednotlivých platformách/shopsystémech.
      K tomu nemáme nástroje a ani oprávnění.
      Samozřejmě je na každém e-shopu se rozhodnout, zda chce naše služby využívat. Je to čistě dobrovolná věc.

      Na základě hodnocení a recenzí e-shopů se rozhodují více než dvě třetiny zákazníků o tom, zda v daném e-shopu nakoupí, případně to pro ně při výběru daného e-shopu hraje důležitou roli. V rámci programu Ověřeno zákazníky zanechali zákazníci přes 28 miliónů hodnocení a recenzí, a podělili se tak s ostatními nakupující o svoji zkušenost s nákupem, a to ať pozitivní, tak negativní.
      Princip celého programu Ověřeno zákazníky je umožnit zákazníkům rozhodnout se na základě zkušeností, které sdílejí ostatní e-shopy. Pro e-shopy se na druhou stranu jedná o cennou zpětnou vazbu o tom, jaké služby poskytují prípadně kam se dají ještě posouvat.

      Děkuji za pochopení

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s