Strom kategórii a ako posielať a hlavne neposielať, keď kategória nie je

Ako už sme si povedali v minulom diely, je kľúčové, aby vaše produkty mali v XML feede uvedenú správnu a jasnú kategorizačné cestu. Pokiaľ nedôjde k jej rozpoznaniu, kategória sa v Prehľade zaradených produktov zobrazia ako ignorovaná, produkty tejto kategórie sa vôbec nedostanú na schvaľovanie. Čítajte v novom diele nášho seriálu Učíme sa párovať na Heureke.

V kategóriách, v sekciách, sa združujú jednotlivé produkty. V stromovej štruktúre sa jedná o sekcie poslednej úrovne, kam je tiež potrebné smerovať svoje produkty. Napr .: Mobilné telefóny, Notebooky, Plyšové hračky, Bazény.

Kategóriu je nutné pomenovať presne podľa sortimentu, ktorý sa pod ňou nachádza. Vždy uvádzajte celú cestu k produktu, nepoužívajte len názvy koncových sekcií.

Ako nájdem vhodnú sekciu?

Keď neviete, či je pre váš produkt na Heureke vhodná sekcia, použite vyhľadávanie. Na váš dotaz môžete dostať niekoľko odpovedí:

Na obrázku vidíte, že na dotaz „robotická kosačka“ vyhľadávanie našlo konkrétne produkty v sekcii Kosačky. Podľa tlačítka “Porovnať ceny”, počtu obchodov a cenového rozpätia vpravo poznáte, že ide o produktové karty zaradené do katalógu.

Pokiaľ vyhľadáte dotaz, ktorý je zhodný s názvom sekcie, parametrickej sekcie, prípadne s kľúčovým slovom, budete automaticky presmerovaný.

Takto vyzerá výsledok vyhľadávania, keď pre vyhľadávané produkty nemáme vhodnú sekciu a zobrazilo sa preto iba fulltextové vyhľadávanie.

Ďalším spôsobom, ako nájsť kategórie, je použiť Strom sekcií v nápovede.

Čo (ne)robiť, keď kategória na Heureke nie je?

Môže sa stať, že vhodnú kategóriu pre svoj produkt nenájdete. V tom prípade do tagu CATEGORYTEXT vyplňte takú cestu, aby sme dokázali rozpoznať, aké produkty pod touto cestou posielate.

Nesnažte sa posielať produkty do iných aj keď podobných sekcií. Administrátor produkt v sekcii zablokuje a k týmto zablokovaným produktom sa už nevraciame, ani keď je neskôr vytvorená vhodná sekcia.

Ak zistíme, že posielate väčšie množstvo produktov do sekcie, do ktorej nepatria, môžeme pristúpiť k zákazu prístupu do tejto sekcie. Všetky vaše ponuky, ktoré do tejto sekcie zasielate, sa prestanú zobrazovať (dohľadateľné budú iba vo fulltextovom vyhľadávaní) a k opätovnému povoleniu sekcie dôjde až po náprave všetkých chýb.

Automatické zaraďovanie do kategórií

Zaraďovanie nových produktov môžete zrýchliť, ak pre svoje produkty použijete kategorizačnú cestu podľa Heureky, teda v nasledujúcom tvare: <CATEGORYTEXT> Heureka.sk | Elektronika | Mobily, GPS | Mobilné telefóny </ CATEGORYTEXT>

Vždy platí, že nemusíte meniť strom sekcií  na webe obchodu, len je potrebné zabezpečiť, aby sa do XML feedu exportovali kategórie v tomto tvare.

Najčastejšie chyby

Radi  by sme vám ukázali niekoľko najčastejších chýb, ktorých sa obchody dopúšťajú:

Skladom | Kočíky

Asi každého hneď napadne, čo by sa pod touto kategorizačnou cestou mohlo skrývať, však Heureka kategorizuje nielen klasické kočíky pre deti, ale aj kočíky pre bábiky a kočíky pre psy. Kategorizačné cesta by teda mala vyzerať minimálne nasledovne:

Heureka.sk | Detský tovar | Kočíky

Hračky | Kočíky pre bábiky

Chovatelství | Kočíky pre psy

Obuv | Športová obuv | Adidas ; Tričká | S dlhým rukávom | Nike

Hoci sa môže zdať, že sa jedná o detailne rozpísané kategorizačné cesty, chýba v nich z hľadiska Heureky jedna zásadná informácia, totiž určenie. Pri produkte je potreba v tagu CATEGORYTEXT uviesť, či sa jedná o dámske, pánske, alebo detské oblečenie, obuv.

Obuv | Športová obuv | adidas | Pánske

Tričká | S dlhým rukávom | Nike | Dámske

Outdoor | Stany a spacáky

Ani tento CATEGORYTEXT nie je v poriadku, pretože združuje produkty, ktoré patria do dvoch sekcií na Heureke.

Heureka.sk | Šport | Outdoorové vybavenie | Stany

Heureka.sk | Šport | Outdoorové vybavenie | Spacáky

Ignorované kategórie

Ak teda v Prehľade spárovanosti uvidíte, že niektorá z vašich kategórií nebola spárovaná,

odporúčame vám skontrolovať nasledujúce:

  • či na Heureke existuje kategória, ku ktorej by mohla byť spárovaná
  • či posielate kategóriu, ktorá jasne identifikuje produkty
  • kategória neobsahuje produkty, ktoré patria do viacerých sekcií na Heureke
  • kategória nie je jednoslovná, nepoužili ste iba koncovú sekciu

 

 

 

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s