Lekcia 7: Ako využiť filtrovanie na Heureke vo svoj prospech

Prečo by ste mali používat tag PARAM? Ako rastie počet produktov v jednotlivých sekciách Heureky, používatelia čoraz častejšie používajú filtrovanie podľa najrôznejších parametrov. Ak teda chcete svojim produktom pomôcť sa dostať na lepšiu pozíciu, je vhodné začať používať v XML feede tag <PARAM>.

Tag PARAM

Pre odovzdávanie jednotlivých parametrov cez XML feed sa využíva tag PARAM a jeho dva podtagy PARAMNAME a VAL.

<PARAMNAME>

Označuje názov parametra, napríklad Hmotnosť výrobku, Veľkosť, Farbu, Materiál, apod.

<VAL>

Tagy pre jednotlivé hodnoty sú trojakého druhu:

  • textové – farby, príchute, materiál, apod.
  • číselné – objemy, veľkosti, rozmery, apod. (je potrebné uvádzať s jednotkou)
  • áno x nie – napr. indukčná panvica

Nižšie príklad toho, ako sa jednotlivé hodnoty zapisujú:

PRODUCTNAME> Panvica Tefal Talent Pre 28cm C6210652 </ PRODUCTNAME>

<GIFT> Prostriedok na umývanie riadu 50ml </ GIFT>

<CATEGORYTEXT> Heureka.sk | Dom a záhrada | Bývanie a doplnky | kuchyňa | varenie | Panvice </ CATEGORYTEXT>

<PARAM>

<PARAM_NAME> Priemer </ PARAM_NAME>

<VAL> 28 cm <VAL>

</ PARAM>

<PARAM>

<PARAM_NAME> Typ </ PARAM_NAME>

<VAL> univerzálne </ VAL>

</ PARAM>

<PARAM>

<PARAM_NAME> indukčný ohrev </ PARAM_NAME>

<VAL> áno </ VAL>

</ PARAM>

Keď neviete, aké filtre sú v sekcii použité, odporúčame sa pozrieť do sekcie.

Vľavo nájdete filtrovanie a tučne vyvedené nadpisy filtrov je možné použiť ako názvy pre parametre. Len upozornenie – výrobcu, ktorý je tiež vo filtrovaní, sa odovzdáva v tagu MANUFACTURER.

Nie všetky parametre bývajú uvedené vo filtrovaní, ďalšie nájdete na produktovej karte, na záložke Špecifikácia.

Povinné parametre

Poslednou dobou sme začali nasadzovať do sekcií tzv. Povinné parametre. Ide o parametre, ktoré musíte mať vyplnené, inak sa nebudete zobrazovať pri filtrovaní v sekcii a na produktovej karte a ponuku nebude možné zakúpiť cez Heureka Košík.

Najlepšie to asi vysvetlí nasledujúci príklad:

 

Na obrázku vidíte, ako vyzerá produktová karta, keď si ju zákazník otvorí. Povinné parametre, ktoré sú vidieť pod tlačidlom v tomto prípade Strana zipsu, Farba a Veľkosť sú zatiaľ prázdne a dole sa zobrazujú všetky ponuky všetkých obchodov, ktoré nám tento produkt posielajú.

Pokiaľ si zákazník vyberie Stranu zipsu, zobrazenie ponúk sa zmení:

 

Po vyfiltrovaní pravého zipsu sa zobrazia iba ponuky, ktoré majú v PARAM vyplnené, že majú zips na pravej strane:

<PARAM>

<PARAM_NAME> Strana zipsu </ PARAM_NAME>

<VAL> pravý </ VAL> </ PARAM>

V tomto prípade teda nezáleží na tom, či máte informáciu o zipse, farbe či veľkosti v názve, ale iba na tom, či ju máte uvedenú vo feede  v tagu PARAM.

Na obrázku vidíte, ako vyzerá ponuka obchodov po tom, čo si zákazník vybral farbu spacieho vaku…

<PARAM>

<PARAM_NAME> Farba </ PARAM_NAME>

<VAL> modrá </ VAL> </ PARAM>

… a na poslednom obrázku je vidieť len jediná ponuka, ktorá má vyplnené všetky tri povinné parametre. Z pôvodných dvadsiatich obchodov na produktovej karte, zostal po použití filtrov, iba jediný. Správne vyplnené parametre teda ponúkajú konkurenčnú výhodu, kedy sa vaša ponuka môže dostať bez biddovania na prvé miesto.

 

<PARAM>

<PARAM_NAME> Veľkosť </ PARAM_NAME>

<VAL> 195 cm </ VAL> </ PARAM>

 

Zoznam povinných parametrov v jednotlivých sekciách nájdete na nasledujúcom odkaze.

 

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s