Spätná väzba nad zlato, alebo čo zaznelo na Nekonferencii 2019

Na tradičnej brnenskej Nekonferencii sa tento rok Heureka na čele s naším Bussines Developer managerom Honzom Kotkom objavila s prednáškou na tému Spätná väzba nad zlato. Okrem noviniek v administrácii, ktoré sme pre vás prichystali v uplynulom polroku, sa podelil Honza o to, na čo prišiel pri získavaní spätnej väzby od e-shopov a čo na to konto v Heureke plánujeme. Krátke zhrnutie z jeho prednášky sa dočítate nižšie v článku.

Stretli sme sa osobne

Pre lepší a kvalitnejší zber názorov na Heureku sme zvolili väčšinou osobné rozhovory, a to u vybraných e-shopov, ktoré pokryli všetky veľkosti a širokú škálu zamerania. Niektoré spätné väzby boli úsmevné (ale nič nám nepovedali), veľa z nich však bola veľmi prínosná (skôr kritická). Čo teda e-shopy na Heureke trápi najviac, a ako s tým budeme pracovať?

Toto nám moc nepomohlo, ale pobavilo nás:)

Negatívne recenzie

Veľmi často e-shopy zmieňovali negatívne recenzie. Ale to je pre nás trochu oriešok. Nátura slovenských zákazníkov je (bohužiaľ) stále rovnaká – skrátka skôr než o pochvalu sa s ostatnými radi podelia o zlú skúsenosť, ktorá sa hocikedy nemusí týkať priamo e-shopu, ale napríklad nekvalitnej dopravy. Pokiaľ ide o falošné alebo konkurenčné recenzie, na Heureke ich niekoľkými rôznymi mechanizmami kontrolujeme a vymazávame. Navyše neustále vylepšujeme celý program Overené zákazníkmi. Aby sme zvyšovali počet vyplnených (hlavne pozitívnych) recenzií, robíme na dotazníkoch mnoho úprav a AB testov – dotazníky skracujeme, zlepšujeme textáciu alebo spolupracujeme s partnermi na odmenách za každé vyplnenie dotazníku.

Párovanie, párovanie, párovanie, párovanie …

Ďalšou oblasťou, ktorá z pátraniach vyšla ako problematická, je párovanie produktov. Aj tu vieme, že máme medzery. Preto sa snažíme e-shopy informovať o tom, aké kategórie aj parametre každý mesiac pridávame a upravujeme, a tiež prinášame rady, ako na to. Aktuálne navyše pracujeme na automatickom párovaní pomocou strojového učenia, ktoré by malo celý proces zjednodušiť, spresniť a predovšetkým zrýchliť.

Neznalosť nás (ne) ospravedlňuje

Úplne najväčším kameňom úrazu sa stala ale všeobecná neznalosť Heureky. Vyšlo najavo, že veľa e-shopov od základu vlastne nerozumie tomu, ako Heureka funguje, aké užitočné služby ponúka a čo by e-shopom mohlo pri nastavovaní a práci s Heurekou naozaj pomôcť. A tak aj na tom budeme (ešte intenzívnejšie) pracovať. Zameriame sa na podrobnú a konkrétnu edukáciu e-shopov a budeme pripravovať edukatívne videá z našej príručky tak, aby pre každého bolo jasné a zrozumiteľné to, ako Heureka funguje a ako ju lepšie nastaviť. Chystáme tiež konzultácie k Biddingu a Košíku.

Skrátka sa skúsime riadiť našou víziou spokojného e-shopu – chceme, aby nás e-shopy vnímali ako partnera, ktorý im pomáha v celom procese see-think-do-care.

Ďalšie informácie o tom, čo na Nekonferencii od Honzi zaznelo už čoskoro prinesie jeho krátky rozhovor, o ktorom vám včas dáme vedieť. Zaujíma vás niečo ďalšie, alebo nám chcete spätnú väzbu napísať tiež? Môžete napísať priamo Honzovi na jan.kotek@heureka.cz.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s