Ako mám pripraviť svoj e-shop na sezónu?

Obdobie vianočných nákupov je tu a s ním aj zvýšená návštevnosť na vašom e-shope. Chcete osloviť čo najviac zákazníkov? Preskúmajte s nami, čo musíte urobiť krok za krokom a na čo si dávať pozor. Poďme na to.

1) Majte vyplnený profil e-shopu na Heureke

Vo vašej administrácii nájdete záložku Nastavenia, kde máte možnosť vyplniť popis vášho e-shopu, akceptované platobné metódy alebo spôsoby dopravy – tieto informácie sa zobrazujú v detaile vášho obchodu na Heureke a sú pre používateľa užitočné.

TIP

Do popisu e-shopu môžete uviesť, čím je váš e-shop pre zákazníkov zaujímavý a akú výhodu ponúkate oproti konkurencii.

2) Spárujte si čo najviac produktov

Pozrite sa na podiel spárovanosti v administrácii vášho e-shopu a ak je potrebné stav vylepšiť, pozrite sa na video a skontrolujte správu nespárovaných produktov. V nej sa dozviete, ako produkty správne pomenovať, aby sa spárovali samy. Veľké zmeny si nechajte radšej na jar, nemeňte zabehnuté kategórie, ID ani URL produktov, aby vám nevypadla inzercia. Sústreďte sa na parametre a popisy produktov.

TIP

Poznáte Pairing Bear? Je to nástroj, ktorý vám pomôže spárovať na Heureke produkty automaticky pomocou niekoľkých kliknutí.

3) Merajte konverzie a analyzujte výkon kampaní

Nastavte si meranie konverzií, aby ste vedeli, koľko používateľov prišlo z Heureky a koľko z nich dokončilo svoj nákup. Vďaka úplnej implementácii uvidíte trasu prekliknutí až k jednotlivým produktom. Zistíte tak, cez ktorý produkt zákazníci na váš e-shop prichádzajú najčastejšie a môžete mu tak udeliť vyššiu dôležitosť. 

TIP

Vďaka analýze z meraných konverzií zistíte, aké sú náklady na získanie zákazníka pre každý produkt. Zároveň odhalíte, do ktorých produktov sa Vám oplatí investovať a propagovať ich a pri tých, pri ktorých máte vysoké PNO, sa viac oplatí náklady na bidding znížiť.

4) Aktivujte si automatické dobíjanie kreditu

Jednoducho si zvolíte čiastku, ktorú chcete automaticky dobíjať a už sa viac nestaráte o výšku kreditu. Kampane bežia a vy máte o starosť menej. Funkciu jednoducho aktivujete vo vašej administrácii v záložke PPC a správa kreditu. V článku sa dočítate, ako si všetko nastaviť krok za krokom.

TIP

Automatické dobíjanie kreditu vám ušetrí množstvo času. Ten môžete použiť napríklad na optimalizáciu biddingu Heureka košíka alebo si prečítať tento článok bez zhonu.

5) Optimalizujte bidding a využite automatické bidovacie nástroje

Najvyššiu efektivitu biddingu dosiahnete vďaka nástrojom, ktoré za vás automaticky nastavujú CPC pre každý váš produkt. Autobidovacie nástroja vedia prepočítavať správne CPC na produkt až 12x denne pre stovky tisíc produktov a nastavia správnu cenu podľa desiatok pravidiel, ktoré si definujete. Za Heureku využívanie takého nástroja iba odporúčame.

Podrobné informácie o bidovaní a porovnaní jednotlivých služieb nájdete u nás na webe.

TIP

Automatizáciou biddingu ušetríte čas, ktorý môžete investovať do párovania produktov a rozšíriť tak ponuku produktov vhodných pre bidding, segmentovať sortiment pre lepšiu optimalizáciu, prípadne sa venovať iným, menej výkonným inzerciám/kanálom.
Biddingové nástroje vám ponúknu aj ďalšie dáta, ktoré vám prinesú lepší prehľad o stave inzercie. Dáta môžete využiť aj mimo Heureky.

6) Zbierajte hodnotenia OZ a odpovedajte na všetky recenzie, aj tie negatívne

Spätná väzba a udelené recenzie sú veľmi dôležité pre obchodníkov, aby mohli zlepšovať svoje služby. Ešte dôležitejšie sú ale pre samotných zákazníkov, ktorí sa vďaka recenziám rozhodujú, u koho s dôverou nakúpia. Spôsob balenia, doba doručenia alebo komunikácia so zákazníkmi, to všetko sú dôležité faktory, ktoré sa v recenziách odzrkadľujú. Nie každému sa ale zavďačíte a je potrebné riešiť aj negatívne recenzie. Pozrite sa na zoznam toho najdôležitejšieho v našom článku.

TIP

Dotazníky zákazníkom v e-maile často padajú do reklamných záložiek. Preto je dobré na to zákazníkov upozorniť a informáciu o dotazníkoch zahrnúť do svojej komunikácie. Nie je síce možné zákazníkov nabádať na konkrétny spôsob hodnotenia, ale už len všeobecná informácia o prichádzajúcich dotazníkoch sa stretáva s veľmi príjemnou odozvou.

7) Zapojte sa do Košíka so službou Overené zákazníkmi

Pre niekoho môže byť Heureka Košík veľmi silný kanál na priamy predaj produktov z Heureky. Ak máte aktívny Košík, môžete zvýšiť počty objednávok v priemere až o 30 %. V Košíku návštevy z Heureky neplatíte. Platíte až v prípade, kedy používateľ produkt kúpi a nevráti v rámci 14-dňovej lehoty. Ako sa zapojiť a čo všetko vám Heureka Košík prinesie, sa dozviete na našom blogu.

TIP

Nemáte e-shop plne optimalizovaný na mobilné zariadenia alebo dostatočne zabezpečený pre online platby? Ak máte službu Overené zákazníkmi, zapojte sa do Heureka Košíka, ktorý vám s týmto problémom pomôže. Je celkom responzívny, bezpečný a uľahčí vašim zákazníkom nákup tovaru online.

8) Získajte náskok vďaka dátam

Zaujímajte sa, aké dáta môžete z Heureky dostať a ako vám môžu pomôcť. K dispozícii máte množstvo dátových prehľadov, ktoré vám pomôžu optimalizovať náklady a výkon inzercie. Základný pohľad poskytnú štatistiky, detailnejšie informácie nájdete v Prehľade o výkone a nákladoch. S párovaním vám pomôže Prehľad nespárovaných produktov a výkon Košíka jednoducho vyhodnotíte v Prehľade košíkových produktov. Ak sa chcete dozvedieť, aké ďalšie údaje môžete získať, kontaktujte nás.

TIP

Ubezpečte sa, že na e-shope ponúkate tovar, po ktorom je na Heureke najvyšší dopyt. Radi pre vás pripravíme prehľad najpredávanejších produktov, ktoré vám chýbajú v ponuke. Cena reportu chýbajúcich produktov sa odvíja od počtu kategórií, ktoré vás budú zaujímať. Pre viac informácií nás kontaktujte na obchod@heureka.sk

9) Komunikujte otvorene a udávajte reálne termíny doručenia

Úprimnosť a transparentnosť je najlepšia cesta k úspechu a k spokojnému zákazníkovi. Uvádzajte termíny dodania, ktoré ste schopní dodržať. Zákazníci si zaslúžia vedieť ovšetkom, čo sa z vašej strany oneskorí. Je dobré mať platformu, pomocou ktorej ich o všetkom informujete, napr. využívajte e-mail marketing, majte profil na sociálnych sieťach a najmä sa nebojte so zákazníkmi komunikovať.

TIP

Na občasné negatívne reakcie reagujte pokojne. Overte si, kde nastala chyba a než ju odhalíte, dajte zákazníkovi vedieť, že stav preveríte a ozvete sa mu. Táto krátka informácia ho upokojí a dá vám čas na riešenie problému.

10) Využite všetky dostupné informácie dopravcu a jeho sieť výdajných miest

Nebuďte závislí iba na jednom alebo dvoch dopravcoch. Využívajte ich v čo najvyššej možnej miere, akú vám vaša situácie umožňuje. V ČR i SR máme jedny z najrýchlejších dodacích lehôt na svete, sme unikátny trh, kde má prevádzkovate e-shopu, ale aj koncový zákazník, nespočetné množstvo možností. A to aj s dodávkami do zahraničia. Využite preto hustú sieť výdajných miest po celej republike a konkurenciu medzi dopravcami

TIP

Na občasné negatívne reakcie reagujte pokojne. Overte si, kde nastala chyba a než ju odhalíte, dajte zákazníkovi vedieť, že stav preveríte a ozvete sa mu. Táto krátka informácia ho upokojí a dá vám čas na riešenie problému.

11) Umožnite platbu online – je to nevyhnutné pre váš úspech

Svet sa mení a ľudia sa aj napriek počiatočnej nedôvere presúvajú k online nákupom. Vieme to z dát a výskumov, ktoré sme v tomto roku uskutočnili. Zo zákazníkov, ktorí vykonali svoj úplne prvý online nákup, bude 93 % v nákupoch pokračovať, pretože ich nová skúsenosť oslovila, baví ich a je pre nich pohodlná. Obrovský nárast online platieb predstavuje v tomto roku trend, ktorý neustále rastie a stáva sa dominantným. Majte preto možnosť online platby – je to bezpečné, rýchle a komfortné pre obe strany.

TIP

Dajte zákazníkom možnosť platiť online prevodom aj kartou, alebo využívajte bankové tlačidlá, ktoré ponúknu ľuďom presmerovanie do ich internetového bankovníctva bez toho, aby museli zadávať platobné údaje karty. Pre cca 27 % používateľov je to stále tá najbezpečnejšia online platobná metóda (zdroj)

12) Vylaďte svoj e-shop, ideálne aj pre mobily

Digitalizácia a online predaj je budúcnosť a ak nemáte vyladený svoj e-shop, bude veľmi ťažké presvedčiť zákazníkov, aby nakúpili práve u vás. Analyzujte váš súčasný web z pohľadu funkčnosti, SEO, kľúčových slov, vstupných stránok a ďalších, a modernizujte vaše e-shopové riešenie na základe týchto dát. Oplatí sa na to najať špecialistu, ktorý vám s tým pomôže. Návratnosť tejto investície sa určite prejaví veľmi rýchlo. Ak vám to rozpočet umožňuje, ubezpečte sa, že máte responzívny web pre používateľov mobilných zariadení. Podiel nákupov cez mobilné zariadenia totiž stále rastie a pre mnohých sa stáva hlavným nákupným prostriedkom.

TIP

Ak je váš rozpočet nižší a investícia do vlastného mobilného (responzívneho) riešenia by pre vás bola príliš vysoká, využite klasické „krabicové“ e-shopové riešenia. Za prijateľný mesačný poplatok získate responzívne šablóny, ktoré sa jednoducho prispôsobia mobilnému zariadeniu a ich správa je veľmi jednoduchá. Rovnako jednoduché je aj ich napojenie na Heureku a ďalšie služby.

13) Ponúkaný tovar majte vždy skladom

Dnes je to už úplná nevyhnutnosť, pretože súčasný zákazník očakáva všetko najneskôr do 2-3 dní od objednania. Pravidelne si evidujte počty produktov a od dodávateľov objednávajte vždy včas. Počítajte aj s prípadnou predĺženou dodacou lehotou a ak niektorý z produktov vypredáte, včas aktualizujte túto informáciu na vašom webe, Predídete tak negatívnym reakciám a zlým hodnoteniam.

TIP

Využívajte dostupnostný feed na Heureke, odkiaľ si informácie o dostupnosti tovaru sťahujeme každých 10 minút. Pri kritickej hranici menej než 10 kusov neposielajte tovar vo feede. Hrozí, že ak si ho zákazník vloží do Košíka, môže sa objaviť červené hlásenie o nedostupnosti tovaru a zákazník potom stráca dôveru k obchodu.

Pridaj komentár