Najčastejšie kladené otázky týkajúce sa služby Overené zákazníkmi

Používatelia Heureky sa už dávno nerozhodujú iba na základe ceny konkrétneho produktu. Stále väčšiu rolu pri online nákupoch hrajú recenzie ostatných zákazníkov, hodnotenia, dostupnosť tovaru alebo cena dopravy. Získanie certifikátu Overené zákazníkmi môže výrazne ovplyvniť rozhodovanie všetkých ľudí, ktorí si nie sú stopercentne istí pri výbere e-shopu. Aby ste v tom mali jasno, pripravili sme si pre vás 19 odpovedí na najčastejšie kladené otázky týkajúce sa tejto dôležitej služby.

Je pre nás dôležité, aby si zákazníci vybrali váš e‑shop najmä pre kvalitu ponúkaných služieb, ktoré ľahko zdokonalíte vďaka spätnej väzbe. Ak tu nenájdete odpoveď na vašu otázku, skúste sa pozrieť do nášho sprievodcu, alebo nám napíšte na  podpora@heureka.sk. Budeme sa tešiť na vaše otázky, pripomienky a návrhy na zlepšenie.

1. Aká je cena služby Overené zákazníkmi?

Službu Overené zákazníkmi poskytujeme zadarmo.

2. Na základe akých objednávok zasielate zákazníkom dotazníky? Musí ísť o objednávky, ktoré boli vytvorení po prekliknutí sa z Heureky?

Dotazníky odosielame všetkým zákazníkom, ktorí si vytvorili objednávku bez ohľadu na to, z akého zdroja sa na e-shop preklikli.

3. Musím mať na Heureke dobitý kredit, aby som mohol službu Overené zákazníkmi používať?

Nemusíte mať dobitý kredit, pretože pre nás nie je dôležité, odkiaľ sa používateľ na váš e‑shop dostal. Službu môžu využívať aj obchody, ktoré nemajú svoje produkty na Heureke.

4. Službu som aktivoval a implementoval, no stále sa mi zobrazuje upozornenie, že ju nemám aktivovanú.

Majte, prosím, chvíľu strpenia. Služba sa aktivuje až po prvej objednávke, ktorú nám v rámci Overené zákazníkmi pošlete. Následne sa upozornenie „Obchod „názov obchodu“ nemá službu aktivovanú“ prestane zobrazovať.

5. Ako skontrolujem, že služba funguje?

Môžete tak urobiť prostredníctvom testovacej objednávky. V spravovaní e‑shopu na Heureke uvidíte dátum a čas poslednej prijatej objednávky vytvorenej prostredníctvom služby Overené zákazníkmi.

6. Môžem skrátiť alebo predĺžiť dobu odosielanie dotazníkov?

Dotazníky posielame automaticky po 10 dňoch od vytvorenia objednávky. Doba sa nedá skrátiť,  je však možné ju predĺžiť na základe dostupnosti zasielanej v základnom XML súbore (uvedená dostupnosť + 5 dní). Ak chcete dobu predĺžiť, napíšte nám, prosím,  na podpora@heureka.sk.

7. Ako identifikujem zákazníka, ktorý mi napísal hodnotenie?

Objednávku, ku ktorej sa dotazník viaže, ľahko identifikujete, ak do skriptu Overené zákazníkmi uvediete jej číslo.

8. Ako zákazník vymaže hodnotenie?

Zákazník môže svoje hodnotenie nechať vymazať alebo ho upraviť zaslaním žiadosti na info@heureka.sk.

9. Zákazník vymazal dotazník  alebo ho nemôže nájsť. Je možné zaslať ho znovu?

Áno, stačí, ak  zákazník napíše na info@heureka.sk.

10. Na určitý čas prerušujem svoju činnosť/idem na dovolenku. Dá sa služba dočasne prerušiť?

Zákazník môže svoje hodnotenie nechať vymazať alebo ho upraviť zaslaním žiadosti na info@heureka.sk.

11. Spĺňam potrebné percentá, ale stále nemám certifikát. Prečo?

Okrem získania potrebných percent (90 % pre Modrý a 97 % pre Zlatý certifikát) je potrebné mať aj dostatočný počet hodnotení. Na získanie Modrého certifikátu musíte dostať niekoľko desiatok hodnotení za dobu 90 dní a na získanie Zlatého certifikátu potrebujete niekoľko stoviek hodnotení. Hodnotenie sa stanovuje na základe množstva získaných odpovedí „Odporúčam obchod“ v porovnaní s celkovým počtom hodnotení.

12. Hodnotenie som dostal, ale nezobrazuje sa. Prečo?

Na profiloch obchodov s recenziami zobrazujeme iba také recenzie, v ktorých používateľ vyplnil aspoň jedno nepovinné pole. Dotazník má tri polia, v ktorých môže používateľ detailnejšie opísať výhody a nevýhody obchodu, prípadne okomentovať skúsenosť s obchodom.

13. Užívateľ v hodnotení uviedol iba „Nie, neodporúčam“. Ako s tým môžem ďalej pracovať?

Najskôr je potrebné osloviť recenzenta a požiadať ho o vysvetlenie tohto hodnotenia. Ak sa situácia následne napraví, alebo sa ukáže, že zákazník formulár iba nesprávne vyplnil, môže ho zmeniť na pôvodnom odkaze a hodnotenie sa aktualizuje.

Ak zákazník nevie nájsť pôvodný e-mail s dotazníkom, môže nás kontaktovať na info@heureka.sk a požiadať o úpravu hodnotenia. Na základe žiadosti mu pošleme link na editáciu hodnotenia.

14. Notifikácia na vyplnenie dotazníka týkajúceho sa jednej objednávky mi prišla 2x. Prečo?

Používateľ, ktorý v e-maile s hodnotením zaklikne iba „Áno, odporúčam“ alebo „Nie, neodporúčam“, sa môže do tohto hodnotenia vrátiť a upraviť svoju odpoveď či doplniť odpovede na otázky v dotazníku. Ak tak urobí, pôvodné hodnotenie sa aktualizuje a my vám pošleme upozornenie.

15. Prečo ste mi odobrali certifikát, keď spĺňam percento odporúčaní?

Aby ste si certifikát udržali, musíte splniť aj druhú podmienku, ktorou je dostatočný počet hodnotení za posledných 90 dní. Na získanie Modrého certifikátu musíte mať niekoľko desiatok hodnotení a na získanie Zlatého certifikátu potrebujete za posledných 90 dní až niekoľko stoviek hodnotení.

Hodnotenie sa stanovuje na základe množstva získaných odpovedí „Odporúčam obchod“ v porovnaní s celkovým počtom hodnotení.

16. Zákazník nedostal dotazník spokojnosti. Kde sa stala chyba?

Dotazníky sa odosielajú automaticky, väčšinou 10 dní po vytvorení objednávky na e-mailovú adresu, ktorú používateľ uviedol pri vytváraní objednávky. Odporúčame, aby si zákazník skontroloval priečinky „Hromadné“, „Spam“ alebo „Promoakcie“.

Dotazník neposielame iba pri opakovaných nákupoch a v prípade, v ktorom  sa používateľ odhlási zo zasielania dotazníkov spokojnosti.

17. Zákazníkom v dotazníku spokojnosti posielam nesprávne produkty na hodnotenie. Ako to môžem napraviť?

Odporúčame vám urobiť kontrolu ItemId, ktorý nám pomocou skriptu Overené zákazníkmi zasiela informáciu o zakúpenom produkte. Táto informácia sa musí zhodovať s ItemId, ktoré nám zasielate v základom XML súbore.

Označenie musí byť jedinečné a nesmie sa používať opakovane pri iných produktoch ani po odstránení produktu, ktorý toto označenie pôvodne mal.

18. Prečo na mojej internetovej stránke vytvára Heureka fiktívne objednávky?

Raz za 2 až 4 mesiace kontrolujeme priechodnosť a správne nastavenie služby Overené zákazníkmi, aby sme zaistili maximálnu objektivitu hodnotení.

19. Môžu sa recenzie a certifikát prenášať?

Certifikát a recenzie nie je možné preniesť. Sú spojené s konkrétnou URL adresou a registráciou obchodu. Nedajú sa zdieľať ani v prípade, ak ide o rovnakého majiteľa obchodu, alebo o slovenskú mutáciu obchodu, ktorá má vlastnú URL adresu.

Pridaj komentár