Urobte si z Valentína druhé Vianoce

Deň svätého Valentína – pre niektorých iba „americký prisťahovalec“, pre väčšinu dôvod potešiť svoju polovičku. Popularita tohto sviatku, ktorý pripadá na 14. februára, sa na Slovensku stále zvyšuje, preto by ste ho nemali ignorovať. Pozrite sa, ako dosiahnuť úspešnú valentínsku kampaň, ktorá vám prinesie množstvo nových objednávok.

Počas minulého roka sme na Heureke zaznamenali najväčšiu návštevnosť v predvalentínskom období od 8. do 13. februára, preto sa na deň zamilovaných dobre pripravte a nič nenechajte na náhodu.

Pri tejto príležitosti sa najviac predávajú kondómy, vtipné erotické predmety alebo erotické spodné prádlo. Veľmi obľúbené sú aj šperky, parfémy, hodinky, alkohol, elektronika a kvety. To však neznamená, že valentínska kampaň musí byť založená na láskyplnom sortimente. Nákupný ošiaľ môžete rozpútať aj s netypickými valentínskymi darčekmi, musíte však vedieť, ako na to.

1) Hoďte e-shop do gala

Najprv to najdôležitejšie – na svojom e-shope pripravte atraktívnu valentínsku zľavu, akciu alebo darček k nákupu a prispôsobte k tomu aj dizajn celého webu. Môžete napríklad:

  • zverejniť valentínsku ponuku, kde vyberiete niekoľko tipov, ktoré by mohli zákazníkov zaujať, 
  • upraviť rázcestník, ktorý návštevníkov zavedie do valentínskej sekcie,
  • pridať bannery s ponukou priamo na hlavnú stránku e-shopu.
2) Buďte dohľadateľný

Málokto presne vie, čo kúpiť. Väčšina ľudí zadáva do vyhľadávača „valentínsky darček“ alebo „darček ku dňu sv. Valentína“, preto vám odporúčame aktualizovať a optimalizovať obsah vášho e-shopu, vrátane týchto kľúčových slov, aby vás zákazníci dokázali nájsť.

3) Spárujte čo najviac produktov

Pozrite sa na podiel spárovanosti v administrácii vášho e-shopu a ak je potrebné stav vylepšiť, pozrite sa na video a skontrolujte správu nespárovaných produktov. V nej sa dozviete, ako produkty správne pomenovať, aby sa spárovali samy. Veľké zmeny nechajte radšej na inokedy a nemeňte zabehnuté kategórie, ID a URL produktov, aby vám inzercia nevypadla. Sústreďte sa na parametre a popisy produktov.

Správne spárovanie produktov je základom nielen pri valentínskej kampani.

TIP

Poznáte Pairing Bear? Je to nástroj, ktorý vám pomôže spárovať na Heureke produkty automaticky pomocou niekoľkých kliknutí.

4) Pravidelne sa pripomínajte

V tomto srdiečkovom období sa na zákazníkov valí reklama zo všetkých strán. Nenechajte sa zatieniť. Pripomeňte sa im newsletterom a pošlite im zopár valentínskych tipov. V originalite je sila.

5) Zabávajte láskou na sociálnych sieťach

Neváhajte a už na začiatku februára začnite svojich zákazníkov pripravovať na tematiku plnú lásky. Vymyslite príspevky, ktoré odľahčia deň, pobavia a zároveň podporia náladu nakupovať. Tu je niekoľko nápadov:

  • dajte fanúšikom na Facebooku tipy na romantické darčeky a navrhnite, aby vám do komentára napísali, čo najkrajšie kedy dostali,
  • pridajte live stream vysielanie s valentínskym kvízom,
  • alebo sa ich rovno opýtajte, čo z vašej ponuky by si priali pribaliť k valentínskej objednávke ako darček naviac.

TIP

Fanúšikov si na sociálnych sieťach môžete získať aj súťažami, a to nielen pre zamilovaných. Ak budete originálni, prilákate aj nových potenciálnych zákazníkov.

6) Dodržte, čo sľúbite

Úprimnosť a transparentnosť je najlepšou cestou k úspechu a spokojnému zákazníkovi. Uvádzajte vždy také termíny dodania, ktoré ste schopní dodržať. Ak nastane na vašej strane omeškanie, zákazníci majú právo o tom vedieť. Je dobré mať platformu, kde ich o o podobných situáciách informujete. Využívajte napríklad e-mailový marketing, založte si profil na sociálnych sieťach a hlavne sa nebojte komunikácie so zákazníkom.

TIP

Využívajte na Heureke dostupnostný feed, odkiaľ si sťahujeme informácie o dostupnosti produktov každých desať minút. Pri kritickej hranici menej ako desať kusov neposielajte produkt vo feede. Hrozí, že ak si ho zákazník vloží do košíka, objaví sa mu červené hlásenie o nedostupnosti tovaru a zákazník stratí dôveru voči obchodu.

7) Merajte konverzie a analyzujte výkon valentínskej kampane

Nastavte si meranie konverzií, aby ste vedeli, koľko používateľov prišlo z Heureky a koľko z nich dokončilo svoj nákup. Vďaka úplnej implementácii uvidíte trasu prekliknutí až k jednotlivým produktom. Zistíte tak, cez ktorý produkt zákazníci na váš e-shop prichádzajú najčastejšie a môžete mu tak udeliť vyššiu dôležitosť. 

TIP

Vďaka analýze z meraných konverzií zistíte, aké sú náklady na získanie zákazníka pre každý produkt. Zároveň odhalíte, do ktorých produktov sa vám oplatí investovať a propagovať ich a pri tých, pri ktorých máte vysoké PNO, sa viac oplatí náklady na bidding znížiť.

8) Aktivujte si automatické dobíjanie kreditu

Jednoducho si zvolíte čiastku, ktorú chcete automaticky dobíjať a už sa viac nestaráte o výšku kreditu. Kampane bežia a vy máte o starosť menej. Funkciu jednoducho aktivujete vo vašej administrácii v záložke PPC a správa kreditu. V článku sa dočítate, ako si všetko nastaviť krok za krokom.

TIP

Automatické dobíjanie kreditu vám ušetrí veľmi veľa času. Môžete ho efektívnejšie využiť napríklad na optimalizáciu biddingu Heureka Košíka.

9) Optimalizujte bidding a využite automatické bidovacie nástroje

Najvyššiu efektivitu biddingu dosiahnete vďaka nástrojom, ktoré za vás automaticky nastavujú CPC pre každý váš produkt. Autobidovacie nástroja vedia prepočítavať správne CPC na produkt až 12x denne pre stovky tisíc produktov a nastavia správnu cenu podľa desiatok pravidiel, ktoré si definujete. Za Heureku využívanie takého nástroja iba odporúčame. Podrobné informácie o bidovaní a porovnaní jednotlivých služieb nájdete u nás na webe.

TIP

Biddingové nástroje vám ušetria čas a ponúknu vám aj ďalšie dáta, ktoré vám prinesú lepší prehľad o stave vašej inzercie. Dáta môžete využiť aj mimo Heureku.

10) Zbierajte hodnotenia Overené zákazníkmi a odpovedajte na všetky recenzie

Spätná väzba a získané recenzie sú pre obchodníkov veľmi dôležité, pretože vďaka nim môžu zlepšovať svoje služby. Ešte dôležitejšie sú pre zákazníkov, ktorí sa podľa nich rozhodujú, v ktorom e-shope nakúpia a to nie len počas Valentína. V recenziách sa odzrkadlia niektoré dôležité faktory, ako napr. pôsob zabalenia, doba doručenia a komunikácia so zákazníkom. Avšak nie každému sa zavďačíte a mali by ste riešiť aj negatívne recenzie. V našom článku nájdete hrnutie toho najdôležitejšieho.

TIP

E-mailové dotazníky sa zákazníkom veľmi často dostávajú do reklamných záložiek. Zákazníka je preto vhodné upozorniť a informáciu o dotazníku zahrnúť do komunikácie. Nemôžete ich síce nabádať ku konkrétnemu spôsobu hodnotenia, ale všeobecná informácia o dotazníku sa veľmi často stretáva s pozitívnou odozvou.

11) Zapojte sa do Heureka Košíka so službou Overené zákazníkmi

Pre niekoho môže byť Heureka Košík veľmi silný kanál na priamy predaj produktov z Heureky. Ak máte aktívny Košík, môžete zvýšiť počty objednávok v priemere až o 30 %. V Košíku návštevy z Heureky neplatíte. Platíte až v prípade, kedy používateľ produkt kúpi a nevráti v rámci 14-dňovej lehoty. Ako sa zapojiť a čo všetko vám Heureka Košík prinesie, sa dozviete na našom blogu.

TIP

Váš e-shop nie je plne optimalizovaný pre mobilné zariadenia alebo nie je dostatočne zabezpečený pre online platby? Ak máte službu Overené zákazníkmi, zapojte sa do Heureka Košíka, ktorý vám tento problém vyrieši. Je plne responzívny, bezpečný a zákazníkom uľahčí online nákupy.

Nech už chystáte akúkoľvek kampaň, vždy začnite s dostatočným predstihom, aby ste mali všetko pod kontrolou.

Veríme, že sú tieto rady prínosné a prajeme vám pekného Valentína.

Pridaj komentár