PRÍBEHY ÚSPEŠNÝCH E-SHOPOV – Nemajú odpadkový kôš, zato však majú cenné rady, ako získať Cenu Heureky

5 minút čítania

„Uľahčiť ľuďom výber a nákup opakovane využiteľných produktov, aby sa minimalizovalo obrovské množstvo odpadu a plastov, ktoré končia na skládkach a v oceánoch,“ to je hlavným cieľom slovenského e-shopu Nemám odpadkový kôš, ktorý nielen za svoju oddanosť životnému prostrediu a ochranu našej planéty vyhral v minulom roku Cenu Heureky. 

Zakladateľkou e-shopu Nemám odpadkový kôš je Beáta Jalkoczy, ktorá svoj e-shop prihlásila do súťaže na podnet e-mailu, ktorý jej prišiel. Vôbec však netušila, že by sa mohol stať víťazom Ceny Heureky súťaže ShopRoku 2019. Prečítajte si, aké je tajomstvo jej úspechu a skúste to tiež. Registrovať sa pomocou formulára môžete do 28. 2. 2021.


Na otázky nám odpovedala Beáta Jalkoczy, zakladateľka e-shopu Nemám odpadkový kôš. 
Čo robíte inak ako ostatní, že si vás všimli nielen zákazníci, ale aj odborná porota a ocenili váš projekt? Prezraďte, aspoň čiastočne, tajomstvo svojho úspechu.

Vyhľadávame produkty vyrábané v chránených dielňach, ktoré pomáhajú ľuďom v núdzi. Tieto produkty sú etické a majú minimálny vplyv na životné prostredie. Kúpou týchto produktov zákazníci prispievajú na dobrú vec.

Čo pre vás ocenenie znamenalo? Posunulo vás v podnikaní a dodalo sebavedomie pre ďalší rozvoj?

Ocenenie bolo pre mňa veľkým prekvapením. Nečakala som, že začínajúci eshop môže získať takú prestížnu a významnú cenu.

Prihlásili ste sa do súťaže sami, alebo vás nominoval niekto iný? Pokiaľ sami, prečo ste sa chceli zúčastniť? Pokiaľ vás niekto nominoval, viete kto a prečo?

Prihlásila som sa sama na základe e-mailu, ktorý mi prišiel. Zúčastnila som sa len tak, nečakala som žiadne umiestnenie.

Viaže sa k sortimentu vášho tovaru nejaký príbeh? Prečo ste sa rozhodli ísť práve touto cestou?

Zaujímame sa o to, čo predávame. Zákazníkom chceme poskytovať tie najlepšie možné produkty. S našimi dodávateľmi zaobchádzame s rešpektom. Záleží nám na tom, aby so zamestnancami bolo zaobchádzané férovo a pracovali vo vhodných podmienkach. Je pre nás dôležité, aby nebolo poškodzované životné prostredie a aby nebolo ublížené žiadnemu zvieraťu.

Túto cestu som si vybrala preto, že som chcela aby zákazníci dostali kvalitný produkt a výrobcovi to pomohlo v jeho sociálnej situácii. Keďže ide o chránené dielne, táto spolupráca im dáva prácu. 

Spomeniete si na niektoré momenty vo svojom podnikaní, ktoré sa naozaj nepodarili, ale nakoniec z nich vyplynulo veľké ponaučenie? Ako ste sa s nimi popasovali?

Neurobila som si dostatočný prieskum trhu a o niektorých produktoch som si myslela, že budú najpredávanejšie, ale opak bol pravdou. Teraz viac sledujem a vyhodnocujem, ktoré produkty zákazníkov zaujímajú a podľa toho rozširujem sortiment.

Môžete dať začínajúcim podnikateľom 3 rady, ktoré by ste radi počuli na začiatku svojho podnikania v online biznise?

Robiť to srdcom.
Nepozerať sa len na zisk, ale pozerať sa na pridanú hodnotu ich biznisu.
Na zviditeľnenie využiť portál na porovnávanie cien a reklamy vo vyhľadávačoch.
Na sociálnych sieťach sa odlišovať od konkurencie, byť uveriteľný. Nedávať veľa príspevkoch o produktoch, ale o tom, čo je za firmou.

Odporúčate, vzhľadom na súčasnú situáciu, nejakú špecifickú komunikáciu smerom k zákazníkom v médiách, na sociálnych sieťach a v samotnom e-shope?

Dať zákazníkom najavo, že ste tu pre nich. Že stále doručujete tovar. Predávajte len tovar, ktorý máte skladom.

_______

Ďakujeme Beáte za nahliadnutie do zákulisia e-shopu, ktorý úspešne pomáha ľuďom v núdzi. A vy sa môžete tešiť na ďalšie príbehy podnikateľov, ktorí sa rozhodli ísť za svojimi snami a vďaka svojmu odhodlaniu vyhrali túto súťaž.

Pridaj komentár