PRÍBEHY ÚSPEŠNÝCH E-SHOPOV – Ecolocco sa stalo finalistom Ceny Heureky nie len vďaka bambusovým zubným kefkám

6 minút čítania

Manželia Monika a Andrej Majláthoví, zakladatelia e-shopu Ecolocco tvoria nové ekologické produkty, ktoré chránia životné prostredie a zároveň pekne vyzerajú. Pozrime sa spolu na zúbok ich eko podnikania, ktoré bojovalo o Cenu Heureky.

Do súťaže ShopRoku 2019 sa majitelia e-shopu Ecolocco prihlásili sami a na Slovensku sa umiestnili medzi finalistov Ceny Heureky. Odborná porota ich ocenila už po prvom roku ich pôsobenia, a niet divu, že sú naším ďalším e-shopom, ktorý sme vyspovedali ohľadne ich obdivuhodného úspechu.


Na otázky odpovedá Andrej Majláth, ktorý spolu s manželkou Monikou vedie e-shop Ecolocco.

Čo robíte inak ako ostatní, že si vás všimli nielen zákazníci, ale aj odborná porota a ocenili váš projekt? Prezraďte, aspoň čiastočne, tajomstvo svojho úspechu.

V porovnaní s konkurenciou máme výrazne menší a ručne vyberaný sortiment. Nejde o zámer, ale o dôsledok nášho prístupu – do ponuky totiž zaraďujeme len tie produkty, ktoré si najprv s manželkou vyskúšame, a ktoré splnia naše očakávania. Nemalo by sa preto stať, že dostaneme reklamáciu na nekvalitný alebo nepoužiteľný tovar. Našťastie sa to ani nestáva.

Čo pre vás ocenenie znamenalo? Posunulo vás v podnikaní a dodalo sebavedomie pre ďalší rozvoj? Využívate ho pre komunikáciu a marketing?

Ocenenie nám pomohlo v dvoch rovinách. V prvom rade bolo veľkým zadosťučinením pre nás osobne, pretože nás verejne pochválila odborná porota už po prvom roku fungovania. Príjemne nás to prekvapilo v čase, keď sme ešte len zisťovali, či náš e-shop prežije.

Na druhej strane reagovali veľmi dobre na ocenenie aj naši zákazníci, ktorí nám gratulovali. Dáta naznačujú, že ocenenie pomohlo aj konverznej miere, takže nám priamo pomohlo dosiahnuť naše predajné ciele.

Prihlásili ste sa do súťaže sami, alebo vás nominoval niekto iný? Pokiaľ sami, prečo ste sa chceli zúčastniť? Pokiaľ vás niekto nominoval, viete kto a prečo?

Prihlásili sme sa sami. Súťaž sme poznali z počutia a registrácia bola jednoduchá, preto sme to skúsili a čakali. Konštruktívny a odborný názor na váš biznis nenájdete na webe každý deň, toto bol spôsob, ako ho získať.

Viaže sa k sortimentu vášho tovaru nejaký príbeh? Prečo ste sa rozhodli ísť práve touto cestou?

Pri viacerých produktoch sme začínali spoluprácu so zahraničnými výrobcami, ktorí boli lacnejší a dávali nám šancu byť agresívnejší v cenovej politike aj marketingu. Nakoniec sa však, našťastie pre všetkých, veľakrát ukázalo, že slovenský výrobok si svoju hodnotu zaslúži, a že si zaň zákazníci radi priplatia. Preto sa dnes pri novinkách najprv pozeráme po domácich výrobcoch.

Spomeniete si na niektoré momenty vo svojom podnikaní, ktoré sa naozaj nepodarili, ale nakoniec z nich vyplynulo veľké ponaučenie? Ako ste sa s nimi popasovali?

Ecolocco manažujeme spolu s manželkou, čo prirodzene vytvára najrôznejšie rodinné situácie od eufórie, keď sa niečo naozaj podarí, po averziu a chuť “celý ten web vypnúť”, keď sa niečo poriadne pokašle. Je to určite aj našou povahou a snahou byť stopercentní v každej situácii, najmä v náročnejších sezónnych mesiacoch. Ecolocco teda nie je len e-shop, ale aj člen našej rodiny, na ktorého niekedy bývame nahnevaní, ktorého milujeme a bez ktorého si už dnes nevieme predstaviť deň.

Môžete dať začínajúcim podnikateľom 3 rady, ktoré by ste radi počuli na začiatku svojho podnikania v online biznise?

Kvalita si nájde zákazníkov oveľa skôr ako kvantita.
Nerobte si zbytočne dlhé prieskumy a analýzy vašej konkurencie, ale sústreďte sa sami na seba.
Nepremýšlajte príliš dlho nad vecami, ktoré sa dajú kedykoľvek zmeniť.

Odporúčate, vzhľadom na súčasnú situáciu, nejakú špecifickú komunikáciu smerom k zákazníkom v médiách, na sociálnych sieťach a v samotnom e-shope?

Pandémia už nejaký čas trvá, preto si myslíme, že na ňu už netreba špecificky upozorňovať v komunikácii. E-shopy zažili v roku 2020 obrovský rast a my sme neboli výnimkou, preto sa snažíme najmä stíhať robiť našu prácu takým spôsobom, aby sme aj naďalej k zákazníkom pristupovali kamarátsky a osobne.


Andrejovi ďakujeme za poodhalenie ich receptu na úspech a tešíme sa, že vám o týždeň prinesieme ďalšie užitočné rady finalistov a výhercov tejto súťaže. Sledujte naše kanály, aby vám nič neušlo.

Pridaj komentár