Heureka Group kupuje technologického hráča Dataweps. Na čo sa môžu e-shopy tešiť?

„Ak sa tvoje produkty dajú kúpiť online, tak pravdepodobne potrebuješ nejakú z našich služieb,“ hovorí Honza a týmto vyhlásením otvárame dnešný mimoriadny diel. Ten vznikol pri významnej príležitosti – Heureka Group kupuje Dataweps a posúva tak možnosti e-shopov o ďalší level. Našim zákazníkom novo predstavíme freemium model aj pri nástrojoch, ktoré Dataweps doteraz prevádzkoval iba platené.

V základnej verzii ponúkneme časť nástrojov v administrácii zdarma, či už sa bude jednať o Simple bidding, teda nástroj pre základnú automatizáciu biddingu alebo Simple pairing pre zefektívnenie a urýchlenie párovacích procesov. Ďalšou novinkou je pripojenie seniorského tímu špecialistov na tovarové porovnávače k ​​nášmu tímu Customer Success, aby sme mohli e-shopom poskytovať ešte lepšiu starostlivosť. Nástroj Beed bude aj naďalej ako enterprise riešenie s nadštandardnou klientskou podporou. Hovoríte si, čo sa deje a ako to všetko vlastne vzniklo? Započúvajte sa do nášho špeciálu, kde sa netradične v úlohe hosťa Heureka podcastu objaví aj sám šéf (moderátor), Tomáš Braverman.

Honza Mayer je pôvodne vývojár a začínal programovaním komponentov do družíc. Znie to naozaj dosť cool, ale realita už je slabšia. Samotné schvaľovanie dlho trvá a než nejaký komponent skutočne odletí do Vesmíru, na tom aby jeden vyhorel. A tak sa Honza rozhodol robiť veci, ktoré majú dopad na mnoho ľudí.

Všetko to začalo nástupom do firmy WEPS, kde sa dvaja kamaráti rozhodli robiť produkty a nástroje, ktoré sú schopné škálovať a opustili zákazkový vývoj. Cieľ, na ktorý sa začali nanovo sústrediť, bol jasný: budú robiť nástroje pre automatizáciu – dátovú analytiku. Z toho vlastne vznikla aj naša misia, ktorá je predovšetkým o tom, že automatizáciou a dátovou analytikou chceme ľuďom odoberať rutinnú prácu a chaos pri rozhodovaní,“ hovorí Honza.

Na začiatku boli chlapci veľmi silní v agregácii dát, čiže scrapingu – sťahovanie dát z webov. Zaoberali sa social monitoringom a ukladali do databáz informácie z webov, ako sú napríklad Novinky.cz. Následne analyzovali napríklad diskusie spod článkov a bojovali tak proti fake news.

Ďalšia vec, na ktorú sa Honza s kolegom zamerali, bol price monitoring – Azor. Jedná sa o získavanie cenových dát a postupne sa ich klientmi stali práve eshopy. „Ak sa tvoje produkty dajú kúpiť online, tak pravdepodobne potrebuješ nejakú z našich služieb,“ dodáva Honza.

„Pozri na tej Heureke, my tam do toho sypeme kotol peňazí a vôbec nevieme, do čoho sa nám to oplatí a do čoho sa nám to neoplatí, nedala by sa vymyslieť nejaká featura, ktorá by vedela toto vypočítať, zoptimalizovať?“ Smeje sa Honza a opisuje podhubie vzniku sofistikovaného nástroja Beed. Ten pomáha s automatizáciou bidovania či so správou feedu a je to neoceniteľný pomocník, ktorý má veľa možností nastavenia a čo najprecíznejšie vyhodnocovanie.

Čo ale robí Dataweps tak unikátnym, a prečo sa ho Heureka rozhodla kúpiť „Naša stratégia je najlepšie možné riešenie so zameraním na väčších klientov, s ktorými máme priestor sa baviť,“ odpovedá Honza a dodáva: „Dušou sme veľmi proklientský a zároveň sme veľmi, až sa to nebojím povedať, nerdi, takže sa snažíme mať tie veci pintlich na tej technickej úrovni a oni to zas oceňujú tí klienti, ktorí sú nároční na tie pintlich riešenia.“

 Unikátna je v Datawepse tiež extrémna transparentnosť, napr. otvorenosť platov, akú majú spoločnosti ako je Netflix a ďalšie. Plánovanú akvizíciu riešili vo firme so zamestnancami ešte pred tým, než sa celá vec dojednala.

Ale pretože je tento podcast o novom partnerstve a spolupráci, v polovici rozhovoru Tomáš netradične odovzdáva štafetu Honzovi a je pripravený odpovedať na jeho otázky. Honza dlho nepremýšľa a hneď vypáli prvý „hot cake“ otázku: „Prečo nás kupujete?“

„Naši partneri, čo sú najmä e-shopy, volajú po tom, že u nás bidujú, ale ten náš bidingový systém má málo nastavení, blbo sa to vyhodnocuje atď. My tým chceme zlepšiť určité časti Heuréky, najmä potom bidovanie a krásne to do nás zapadá,“ vysvetľuje Tomáš.

„Prečo si to nenaprogramujete?“ pýta sa ďalej Honza. Ak vás zaujíma odpoveď nielen na to, ale aj prečo Heureka Group kupuje práve Dataweps a nie inú podobnú spoločnosť, ako Honza prežíva predaj svojho „dieťaťa“ aj to, aké zmeny sa budú diať po akvizícii s produktom aj s ľuďmi z Datawepsu, vypočujte si náš podcast a nájdete v ňom odpovede.

 Na záver Tomáš prichádza s posledným dotazom: „Dáva ti to celé zmysel?“„Dáva mi to veľký zmysel,“ uzatvára Honza s úsmevom na perách. Tešíme sa na spoločnú spoluprácu aj na spokojných zákazníkov, ktorí budú z tejto spolupráce len benefitovať.

Máte po prečítaní spústy otázok a premýšľate, kedy budete môcť služby pre váš e-shop začať využívať? Tak si pustite video alebo si rozhovor vypočujte vo vašej obľúbenej podcastingovej aplikácii a chalani vám všetko vysvetlia.

Ak by vás zaujímalo čokoľvek ďalšieho, napíšte nám na podpora@heureka.sk a my vám radi odpovieme.

Pridaj komentár