PRÍBEHY ÚSPEŠNÝCH E-SHOPOV – Ako sa Dedoles s veselými ponožkami prebojoval až do finále Ceny Heureky

6 minút čítania

Veselé, vtipné, originálne – také je oblečenie z e-shopu Dedoles, ktorý dnes svojím sortimentom robí radosť zákazníkom v dvadsiatich krajinách Európy. Už takmer desať rokov hrá všetkými farbami a v roku 2018 sa na Slovensku stal finalistom Ceny Heureky v súťaži ShopRoku.

Nápad na začiatok podnikania s obľúbenou módou, ktorá bude rešpektovať prírodu aj ľudí, sa zrodil v hlave Slováka Jaroslava Chrapka a práve jeho sme vyspovedali. Prečítajte si inšpiratívny rozhovor o úspešnej a zároveň tŕnistej ceste e-shopu Dedoles, ktorý podporuje ľudskú rozmanitosť a ochranu životného prostredia.


Na otázky odpovedá Jaroslav Chrapko, zakladateľ e-shopu Dedoles.

Čo robíte inak ako ostatní, že si vás všimli nielen zákazníci, ale aj odborná porota a ocenili váš projekt? Prezraďte, aspoň čiastočne, tajomstvo svojho úspechu.

Dedoles je veselý a originálny e-shop, ktorý svojou ponukou dáva možnosť každému vyjadriť jeho vlastné JA a to, čo má rád, prostredníctvom tak obyčajnej veci, akou je oblečenie. Každý si u nás nájde kúsok, ktorý ho vystihuje a teší. Či už sú to obľúbené jedlá, zvieratká, cestovanie, aktivity, ročné obdobie alebo zážitky. To všetko môže zákazník nosiť na svojom kúsku oblečenia a vyjadriť tak svoju individualitu. 

V neposlednom rade sme skvelý tím ľudí, ktorých ich práca baví a napĺňa, čo sa bezpochyby odzrkadľuje aj na našich originálnych produktoch. Vždy nás tiež teší, ak majú z našich produktov radosť aj zákazníci.

Viaže sa k sortimentu vášho tovaru nejaký príbeh? Prečo ste sa rozhodli ísť práve touto cestou?

Dedoles vznikol v roku 2011 ako e-shop s oblečením, ktoré bude rešpektovať prírodu aj ľudí.  Nápad na podnikanie vznikol na dovolenke v Grécku, kde som na pláži videl predávať tričká. Na Slovensku sa v tom čase e-commerce iba rozbiehal. Pôsobilo tu už síce mnoho veľkých lokálnych či zahraničných e-shopov, no na trhu bolo stále dosť priestoru na rast a rozvoj. 

Prvým úspešným produktom bola tričká americkej značky The Mountain. V roku 2013 Dedoles uviedol prvý produkt pod vlastnou značkou, ktorým bolo tričko s originálnym dizajnom. V roku 2018 sme na trh priviedli prvú kolekciu veselých ponožiek, vďaka ktorým nás majú radi všetky vekové kategórie. Rok 2020 bol prelomový, pretože sme prešli výrazným rebrandingom, zmenili sme naše logo a komunikačný koncept. 

V súčasnosti Dedoles pôsobí už v 20 krajinách Európy a naďalej rozširuje portfólio veselých produktov. Navyše sme rozšírili svoje pôsobenie aj mimo online prostredia. Otvorili sme predajné stánky v šiestich slovenských mestách. Momentálne ich máme celkom osem, no plánuje ich ďalšie rozširovanie na Slovensku aj v Českej republike.

Spomeniete si na niektoré momenty vo svojom podnikaní, ktoré sa naozaj nepodarili, ale nakoniec z nich vyplynulo veľké ponaučenie? Ako ste sa s nimi popasovali?

Počas nášho pôsobenia sa samozrejme vyskytli rôzne chyby, no snažili sme sa z nich poučiť a posunúť sa ďalej. Nevydarila sa nám napríklad naša prvá televízna kampaň, do ktorej sme investovali dosť veľa peňazí. My sme sa z toho však poučili, urobili sme novú kampaň, ktorá žne úspechy a patrí momentálne k najúspešnejším na Slovensku. Vedeli sme sa poučiť zo svojich chýb a druhý pokus nám vyšiel.

Môžete dať začínajúcim podnikateľom 3 rady, ktoré by ste radi počuli na začiatku svojho podnikania v online biznise?

1. Nebáť sa urobiť krok do neznáma. Nikdy sa neprestať zlepšovať. Každý deň je príležitosť posunúť seba alebo biznis dopredu.

2. Všetko je o ľuďoch. Dôležité je obklopiť sa správnymi ľuďmi a udržať si ich v tíme. Vytvoriť im príjemné prostredie a také podmienky, aby sa v práci cítili dobre.

3. Nebáť sa investorov. Nájsť niekoho, kto môže pomôcť biznisu – finančne aj  skúsenosťami. Užívať si tú cestu. Nie je podstatné, kam až biznis posunieme, ale či si tú cestu užívame.

Odporúčate, vzhľadom na súčasnú situáciu, nejakú špecifickú komunikáciu smerom k zákazníkom v médiách, na sociálnych sieťach a v samotnom e-shope?

Vytvorte zrozumiteľný a dlhodobý komunikačný koncept, ktorý správne vystihuje, o čo sa značka usiluje. To sa síce ľahšie povie, ako spraví, no silná značka je to, čo nás chráni pred nepriaznivými vplyvmi na trhu.


Ďakujeme Jaroslavovi, že sa s nami podelil o obdivuhodný príbeh Dedolesu a do budúcnosti mu prajeme veľa úspechov.

A nezabudnite, že víťaza ročníka 2020 oceníme už 15. 4. počas živého prenosu vysielaného online. Tak sledujte stránky shoproku.sk aj naše ďalšie kanály, nech nič neprepásnete. Skoro vás budeme o všetkom informovať! 

Pridaj komentár