PRÍBEHY ÚSPEŠNÝCH E-SHOPOV – Babičkárstvo zbližuje generácie prostredníctvom originálnych darčekov pre babičky a dedkov

6 minút čítania

Keď Monika Kopřivová, zakladateľka Babičkárstva, dostala od svojho dedka rodinnú kroniku plnú spomienok, zrodil sa nápad umožniť písať takéto pamäte aj pre ďalších seniorov, ktorí nie sú rodenými spisovateľmi, no chceli by svoje spomienky predať potomstvu. Knižky s názvom Babička rozprávaj a Dedko rozprávaj, ktoré slúžia ako darčeky pre prarodičov, viedli k ďalšiemu nápadu – predávať originálne darčeky, ktoré sú nie len praktické, ale najmä vykúzlia úsmev na tvári.

A takto vzniklo Babičkárstvo. Úspešný e-shop, ktorý inšpiruje, plní priania a prináša krásne rodinné momenty. E-shop, ktorý získal zlatú Cenu Heureky v súťaži ShopRoka. Prečítajte si, prečo je tento obchod tak výnimočný a aká bola jeho cesta k úspechu.


Odpovedá Monika Kopřivová, zakladateľka Babičkárstva

Čo robíte inak, ako ostatní, že váš projekt si všimli a ocenili nie len zákazníci, ale aj odborná porota? Prezraďte, aspoň sčasti tajomstvo vášho úspechu.

Babičkárstvo, teda obchod s darčekmi pre babky a dedkov, vznikol súbežne s našimi prvými knižkami, Babička rozprávaj a Dedko rozprávaj. V tejto dobe som hľadala miesto, kde by sa dali kúpiť pekné darčeky – ako naše knižky – pre babky. Žiadne som ale nenašla, tak som založila Babičkárstvo. Ako pre deti, hračkárstvo. Je to obchod, kde nájdete pekné a zmysluplné darčeky pre prarodičov. Verím, že ľudia oceňujú pekné darčeky, originalitu a nápady, ktoré prinášame. Keď premýšľajú, kde kúpiť pekný darček pre babku, nájdu ho na Babičkárstve.

Čo pre vás znamenalo ocenenie? Posunulo vás ďalej v podnikaní a dodalo vám sebavedomie pre ďalší rozvoj? Využívate ho na komunikáciu a marketing?

Heureku vnímame ako kľúčový portál českého online trhu a je pre nás predovšetkým partnerom, ktorý nám pomáha rozvíjať naše podnikanie. Babičkárstvo si dlhodobo drží zlatý certifikát Overené zákazníkmi a vysoké hodnotenia. Keď sme získali zlatú Cenu Heureky, veľmi nás to potešilo. Toto ocenenie si veľmi vážime a s hrdosťou sa ním prezentujeme. Poďakovanie za to, že sa nám to podarilo patrí nielen nášmu celému tímu, ale predovšetkým našim zákazníkom, ktorí u nás nakupujú, podporujú nás a vracajú sa k nám. Robí nám to veľkú radosť a je to zároveň veľkým povzbudením do ďalšej práce. 

Prihlásili ste sa do súťaže sami, alebo vás nominoval niekto iný? Ak sami, prečo ste sa chceli zúčastniť? Ak vás nominoval niekto iný, viete kto a prečo?

Do súťaže sme sa prihlásili sami, pretože sme si vedomí jej prestíže a kredibility. Myslím však, že nominácie prišli aj zo strany zákazníkov, ktorým sa náš netradičný koncept obchodu páči.

Viaže sa k vášmu sortimentu nejaký príbeh? Prečo ste sa rozhodli ísť touto cestou?

Príbeh vzniku Babičkárstva sa začína mojím dedkom. Keď mal skoro deväťdesiat rokov, spísal s mojou sesternicou a tetou na starom písacom stroji svoje pamäte, takú rodinnú kroniku, ktorú nám všetkým venoval. Bol to krásny darček, ktorý ma oslovil a inšpiroval. Napadlo ma, že túžbu spísať svoje spomienky a venovať ich svojim deťom a vnúčatám má veľa starých rodičov. Môj dedko bol novinár a skvelý rozprávač, no nie každý má takýto dar. Premýšľala som, ako umožniť všetkým babičkám a dedkom spísať svoje spomienky jednoduchým spôsobom. A tak vznikli knižky Babička rozprávaj a Dedko rozprávaj. Tento album umožňuje spísať spomienky každému staršiemu človeku, aj keď neoplýva literárnym talentom. A keďže som v tejto dobe hľadala miesto, kde by som mohla knižky ľudom ponúknuť a ukázať, vzniklo Babičkárstvo. Vychádzala som pritom zo skutočných potrieb seniorov a ku knižkám som našla ďalšie darčeky, ktoré pomôžu babičkám a dedkom zlepšiť kvalitu života a Babičkárstvo sa rozrastalo. Dnes u nás nájdete rôzne zdravotné a praktické pomôcky, ako napríklad pomocník na obliekanie a vyzliekanie ponožiek alebo protišmykové návleky na topánky. V ponuke máme aj darčeky na trénovanie mozgu. Nechýbajú ani retro darčeky, napríklad sieťové tašky alebo kovové hračky, originálne darčeky, napríklad tričká či zástery pre babičky kuchárky, zaujímavé darčeky pre dedkov gurmánov, rybárov či filozofov. Veľmi obľúbené sú darčeky, ku ktorými môžeme pridať osobné venovanie. Vyberte si u nás darček, ktorý urobí vašim blízkym radosť a môžete k nemu nechať pridať ozdobnú etiketu s vašim vlastným textom a osobným venovaním. Vašej babičke teda dáte darček s osobným odkazom, napríklad: „Pre našu milú babičku Jarušku“.

Spomeniete si na niektoré momenty vo vašom podnikaní, ktoré sa vám nepodarili, ale nakoniec z nich vzišlo veľké ponaučenie? Ako ste sa s nimi popasovali?

Nenazvala by som to momentom, ktorý sa nepodaril, ale skôr skúsenosťou, ktorá ale vzišla z prirodzeného rozvoja podnikania. Keď sme s Babičkárstvom začali, mali sme sklad aj expedíciu v našom dome v pivnici, odkiaľ sme posielali balíky. Každé Vianoce pre nás znamenali obrovské množstvo balíkov, ktoré boli doslova všade. S balením pomáhali všetci, moji rodičia, naše deti aj príbuzní, takže zatiaľ čo v iných rodinách vrcholilo pečenie koláčov a vianočné upratovanie, u nás sa tlačili štítky a chodba bola plná kartónových krabíc. Spomínam si na tieto začiatky s nostalgiou, no musím povedať, že sa mi ohromne uľavilo, keď sme expedíciu začali kompletne outsourcovať cez fulfillment a nám tak ubudlo veľké množstvo operatívnej práce. Odrazu sme mali viac času sústrediť sa na stratégiu, rozvoj a kľúčové veci v podnikaní a nie len na operačné záležitosti, čo nás posnulo ďalej.

Môžete dať začínajúcim podnikateľom 3 rady, ktoré by ste radi počuli na začiatku vášho podnikania v online biznise?

Buďte vytrvalí, kreatívni a hlavne si nájdite šikovných spolupracovníkov.

Odporúčate, vzhľadom na súčasnú situáciu, nejakú špecifickú komunikáciu smerom k zákazníkom v médiách, na sociálnych sieťach a na samotnom e-shope?

Súčasná situácia je pre nás všetkých zložitá, aj keď oproti kamenným obchodom máme v našom podnikaní veľkú výhodu. My sami sa dlhodobo, od vzniku nášho obchodu, snažíme o osobný, milý a otvorený prístup k zákazníkom. Držíme sa toho v každej dobe.


Ďakujeme Monike, že sa s nami podelila o krásny príbeh a do budúcnosti prajeme veľa úspechov.

SHOPROKU 2020

A nezabudnite, že víťaza ročníka 2020 oceníme už 15. 4. počas živého prenosu vysielaného online. Tak sledujte stránky shoproku.sk aj naše ďalšie kanály, nech nič neprepásnete. Skoro vás budeme o všetkom informovať! 

Pridaj komentár